از عمر برخی طرح‌های نیمه‌تمام حوزه آب ۱۵ سال می‌گذرد

عضو شورای عالی آب کشور گفت: طرح‌های نیمه‌تمام در خصوص آب کشور وجود دارد که حدود ۱۵ سال از آن‌ها می‌گذرد و بیت‌المال کشور در حال هدر رفتن است.

حجت الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری اظهار کرد: طرح‌های نیمه‌تمام در خصوص آب کشور وجود دارد که حدود ۱۵ سال از آن‌ها می‌گذرد و بیت‌المال کشور در حال هدر رفتن است که اولویت‌بندی طرح‌های نیمه تمام کشور بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای عالی آب کشور افزود: در چهل و پنجمین جلسه شورای عالی آب با رئیس جمهور و اعضای اصلی، اقدامات وزیر نیرو در بحث ناترازی آب کشور مطرح شد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه در کشور بین مصارف و منابع آب ناترازی وجود دارد، اضافه کرد: اقدامات سازه‌ای و ... سازه‌ای در بخش آب کشور پیش‌بینی شده بود که برخی آغاز شدند و برخی در دست عملیات است.

جعفری ادامه داد: مشارکت مردم در طرح‌های آبرسانی بسیار مهم است و بنا‌ست آبرسانی به مناطق و ظرفیت‌های آب به ۷۰۰ میلیون مترمکعب تا چهار سال آخر دولت برسد و طبق گزارشات پس از دو سال کار دولت سیزدهم پیشرفت بسیار خوبی داشتیم.

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های متعددی مربوط به شیرین‌سازی آب دریا و انتقال آب دریا وجود دارد، در آبخیزداری نکات مهم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده است خصوصاً آبخیزداری در بالا و پایین دست سد‌ها چرا که بتوان منابع آب را به خوبی حفظ و مدیریت کرد.

جعفری با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است، افزود: حتماً باید بهره‌وری در بخش آب کشاورزی انجام و افزایش یابد. در برخی از بخش‌های منابع آب سطحی و زیرزمینی کلان شهر‌ها مشکل وجود دارد که در این خصوص برنامه‌ریزی شد.

وی گفت: آبرسانی به همه مناطق کشور یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نیرو و حاکمیت است. متاسفانه در سال‌های گذشته یک سری کمبود‌ها و کاستی‌هایی وجود داشت که اتفاقات خوبی در این حوزه نیفتاد، اما در دو سال اخیر با جهاد آبرسانی در کشور، اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار