مظفر مطرح كرد؛

لزوم ارائه تسهيلات براى خريد موتورهاى برقى در تهران

عضو شوراى شهر تهران گفت: برای تشویق خرید و استفاده از موتورهای برقی باید تسهیلات مالی ویژه‌ای را به ذینفع نهایی اختصاص داد.

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملیاتی شدن قرارداد خرید ۷۹۱ واگن مترو، توافق خرید ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس شامل ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز ۱۸ متری دو کابین، ۱۰هزار دستگاه خودروی ون برقی، ۱۰هزار دستگاه تاکسی برقی و ۱۰۰هزار دستگاه موتور برقی و همچنین احداث خط ۱۱ مترو توسط بخش خصوصی با طرف چینی، یک اتفاق بزرگ تاریخی است.

وی ادامه داد: حسن بزرگ این اقدامات علاوه بر ذات  توسعه حوزه حمل و نقل عمومی، موضوع انتقال دانش فنی به ویژه در زمینه تولید داخلی برای واگن‌های مترو است که بخش مهم و اصلی دانش فنی واگن سازی است. این امر برای کشور بسیار ارزنده و مفید است و در پی آن شرکت واگن سازی مترو بصورت ویژه توسعه و تجهیز می‌شود.  

رئیس کمیته بودجه شورای شهر افزود: زیرساخت‌های شارژ خودرو‌های برقی در یک اقدام اولیه در برخی نقاط شهر ایجاد شده که کار نو و ارزشمندی است، اما بهره برداری از این زیرساخت و توسعه خودرو‌های برقی باید با رویکرد بازاریابی اجتماعی، دنبال شود.

او گفت: چنانچه بر روی مکان‌های زیرساخت شارژ برقی تبلیغات و اطلاع رسانی صورت پذیرد و مردم در محیط شهری این زیرساخت را به عینه مشاهده نمایند، باورپذیر می‌شود و گرایش به سمت آن رخ می‌دهد.  

مظفر در خصوص موتور‌های برقی نیز گفت: برای تشویق خرید و استفاده از موتور‌های برقی باید  تسهیلات مالی ویژه‌ای را به ذینفع نهایی اختصاص داد. ذینفع نهایی یعنی خریدار، یعنی مردم.

مظفر به شهردار تهران پیشنهاد داد: از هم اکنون به فکر این باشیم که از طریق تسهیلات بانکی یا حتی اعطای مبالغ بلاعوض  با مجوز شورا در بودجه سال آینده به ذینفع نهایی مشوق‌های ویژه‌ای را اعطا نماییم تا استفاده از موتور‌های برقی گسترش پیدا کرده و استقبال مردم را در پیش داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار