سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می رسد

سرپرست اداره‌کل ورزش‌وجوانان کردستان گفت: سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه بعد از ۱۳ سال تکمیل شد و همزمان با سفر رییس جمهور به استان، بهره برداری می‌شود.

آمنه غلام‌ویسی اظهار کرد: عملیات ساخت محوطه ورزشگاه ۱۲۰۰ نفری بانه در مراحل پایانی است و در سفر رییس جمهور و هیات همراه که اواخر هفته جاری انجام می‌شود، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان افزود: کلنگ این پروژه ورزشی با حضور مسئولین وقت در سال ۱۳۸۸ بر زمین زده شد و پس از برآورد هزینه‌ها و ارائه نقشه‌های عملیاتی، ساخت آن در اوایل سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح با چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت هفت هزار و یکصد مترمربع احداث شده است و از همان اوایل آغاز عملیات ساخت با مشکل کمبود بودجه مواجه شد و یکی از پروژه‌های راکد استان نام گرفت و همچنین جانمایی در نزدیکی منازل مسکونی، وجود معارض و وجود مشکلات زیرساختی عملیات ساخت این پروژه را عملا به تعطیلی کشاند.

غلام ویسی افزود: پس از چندین سال پروژه‌ای که با کلنگ زنی آن امید فراوانی به جامعه ورزشی شهرستان بانه تزریق کرده بود با نبود اعتبار و مشکلات عدیده تکمیل آن به معضلی برای تمامی دولت‌های گذشته مبدل شده و تغییر پیمانکار‌های متعدد در اجرای پروژه خود گویای وضع آن بود.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان گفت: این پروژه که با توجه به وضعیت سرانه فضای ورزشی بانه می‌توانست گامی بلند و موثر در پیشرفت ورزش این شهرستان باشد پس از گذشت ۱۰ سال در حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و تکمیل آن به مطالبه اصلی مردم شهرستان بانه تبدیل شد.

وی گفت: با پیگیری‌های مسوولین ورزش و جوانان استان و همچنین فرماندار بانه پیشرفت‌های قابل توجه در بخش‌های مختلف این پروژه مهم ورزشی شهرستان بانه در ۲ سال اخیر صورت گرفت و نوید اتفاقی میمون در ورزش این خطه از استان مرزی کردستان را داد.

غلام ویسی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای این سالن ورزشی هزینه شده است، اظهار کرد: اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰میلیارد ریال طی ۲ سال اخیر نشان از عزم جدی مسوولان دولت مردمی برای تکمیل این پروژه مهم در سطح استان است.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان تاکید کرد: در دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات ویژه برای این پروژه شاهد سرعت گرفتن روند تکمیل آن بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.