رزمایش نمادین پدافند غیرعامل در مدارس ایلام برگزار شد

رزمایش پدافند غیرعامل به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل با مشارکت دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان ایلام همزمان با سراسر کشور در مدارس این استان برگزار شد.

رییس اداره طرح و اجرای پدافند غیرعامل استانداری ایلام روز سه شنبه در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: در ششمین روز از هفته پدافند غیرعامل همزمان با سراسر کشور، برنامه تمهیدات نوین و رزمایش‌های شرکت گاز و هلال احمر با همکاری این نهادها، پدافند استان و آموزش و پرورش استان به طور نمادین در دبستان پسرانه "امید فردا" در مرکز استان برگزار شد.

"محبوبه هواسی" گفت: در این رزمایش ۲ نکته کلیدی مانور زلزله (پناه گیری) و با توجه به شروع فصل سرما نشت گاز و خفگی ناشی از آن به دانش آموزان آموزش داده شد.

وی افزود: در هفته پدافند غیرعامل، برنامه‌های متنوعی برای دانش آموزان، چون نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس، برگزاری مانور زلزله، آمادگی در برابر تمهیدات نوین، مشارکت فعال دانش آموزان در برنامه‌های پدافند غیرعامل و تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی در مواجهه با مواقع بحران و کاهش خسارات برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام‌های غیر مسلحانه‌ای گفته می‌شود که بدون استفاده از تجهیزات نظامی برای کاهش آسیب و یا خسارت‌ها در زمان بروز حادثه و یا بحران‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

با انجام اقدام‌های پدافند غیرعامل می‌توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس و همچنین تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا این خسارات را به حداقل رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.