آمادگی تعامل بیشتر دانشگاه‌های مونستر آلمان و علوم پزشکی مشهد در حوزه صرع

استاد دانشگاه مونستر آلمان گفت: پزشکان ایرانی در یادگیری درمان‌های نوین بسیار مشتاق هستند.

کلینیگ هاوس رئیس مرکز صرع دانشگاه مونستر آلمان گفت: حین برگزاری کارگاه بین‌المللی صرع در مشهد شور و شوق وصف نشدنی پزشکان حاضر در این کارگاه بین‌المللی قابل درک بود و بسیار مشتاق بودند تا که اطلاعات خود را در خصوص موضوع صرع و درمان بهتر و مؤثرتر بیماران این حوزه به‌روز کنند.

او که در مدت ۴ سال با دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان استاد مدعو در حوزه آموزش و درمان صرع همکاری دارد در کارگاه بین‌المللی صرع افزود: از این که زمینه همکاری بین دانشگاه‌های مونستر آلمان و علوم پزشکی مشهد در حوزه صرع ایجاد شده بسیار خرسند است.

رئیس مرکز صرع دانشگاه مونستر آلمان با اشاره به حضور متخصصان برجسته حوزه صرع ایران از جمله پروفسور سمیعی و پرفسور گرجی که جزو برترین اطباء جهان در رشته و تخصص خودهستند، آمادگی کشور خود را برای تعامل بیشتر و همکاری بهتر میان دانشگاه‌های مونستر آلمان و علوم پزشکی مشهد در حوزه صرع اعلام کرد تا مردم با تقویت و توسعه همکاری‌های فی ما بین از خدمات بهتر و مؤثرتر برای رفع مشکلشان بهره‌مند شوند.

هاوس بیان کرد: یکی از امتیازات ویژه ما بهره‌مندی از پزشکان شاخص ایرانی در کشورمان و در حوزه مغز و اعصاب و درمان بیماران صرع بوده است که نقشی اساسی در انتقال فرهنگ ایران و آلمان دارند و به عنوان پل ارتباطی قوی در برقراری ارتباطات مؤثر فی مابین در انتقال تجربیات هستند.

او تصریح کرد: صرع اختلال نورولوژیکی است که می‌تواند سبب تشنج بشود و تشنج تغییر غیرعادی و ناگهانی مغز و به عنوان عامل خطر مهمی برای ایجاد صرع پایدار مقاوم است که سبب بروز علائمی گذرا همچون پرش عضله، از دست دادن هوشیاری و خیره شدن افراد می‌شود.

رئیس مرکز صرع دانشگاه مونستر آلمان با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماران، مبتلا به صرع مقاوم به درمان هستند تاکید کرد: نخستین روش درمان صرع استفاده از دارو‌های ضدصرع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار