گیلان رتبه اول را در تعداد سالمند دارد

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: اولویت سند راهبردی محیط دوستدار سالمند برای شهرهایی است که سالمند بیشتری را دارا هستند.

مژگان رضا‌زاده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سند راهبردی محیط دوستدار در جلسه شورای ملی تصویب شد. موضوعات مختلفی در راستای بومی سازی در این سند قرار گرفت و الگوی بومی سازی شده را به صورت رسمی ابلاغ کردیم.

وی گفت: این سند راهبردی که برای اجرا به استان ها ارسال شده،  درواقع الگوی ملی ما است. هر استانی باید با حضور دستگاه های عضو و راهبری مشارکت قوی شهرداری و استانداری همان شهر سند دوستدار محیط سالمند  را براساس زیست بوم اجرا کند. مکاتبه هایی داشتیم تا استان ها نشست های اولیه را برگزار کنند.

موسوی تصریح کرد: استان ها باید شروع به نوشتن سند بومی خود کنند. ما هم برنامه ریزی و آموزش ها را به صورت مرحله به مرحله انجام می دهیم. در واقع متخصصین مختلف در این راستا مشغول به کار شده اند. مشاورین بین الملل هم به صورت منظم کار را  نظارت می کنند و آموزش های لازم را می دهند. طرح فعلی بین المللی است به همین دلیل باید کارکنان به روز باشند و آموزش های کافی را دریافت کنند. اولویت ما استان هایی هستند که تعداد سالمند بیشتری را دارند؛ اعم از گیلان که رتبه اول را داراست، مازندران و استان تهران در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
اینقدر کله ماهی خوردن!
120 سال عمر شیرین...
عمرتان دراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
سلام ، مشکل گیلان اینه که کار نیست ، چرا که در ۳۰،۴۰ ساله گذشته هر خانواده ۱۰ تا به بالا فرزند داشتن اما به دلیل کمبود کار همه رفتن از استان ، و این شد آینده گیلان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
خوبه اینها ازدواج کردن بعدش پیرشدن ما نسلی هستیم ک ازدواج نمی‌کنیم وبی ثمرازدنیا میریم بخاطرگرونی بیکاری گرفتن مالیات و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
متاسفانه جمعیت استانهای مفید کم میشه و جمعیت استانهای سربار و مصرف کننده زیاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
بچه رو باید جایی بدنیا اورد که بدونی از بچگی تا بزرگسالیش و سالمندیش زندگیش در رفاه و ارامش نه این که ایران هر روزش یه داستان مسخرست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
خب چرا موندی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
مسئولان هم سالمند هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
خداروشکر انشالله تا چند سال اینده جمعیت کمتر خواهد شد و تعداد. سالمند زیاد و رفاه بیشتر میشه مسولانی که عرضه ندارند اقتصاد دستوری رانتی رو درست کنن باید احساس خطر کنند
آخرین اخبار