مهارت آموزی بیش از ۲ هزار سرباز وظیفه در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار سرباز وظیفه آموزش‌های مهارتی را فراگرفته اند.

وهب مختاران هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار بعد از اتمام خدمت سربازی برشمرد و گفت: دراین مدت آموزش‌های مهارتی در ۷۱ حرفه به این تعداد سرباز وظیفه مستقر در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان همدان ارائه شده است.

او گفت: آموزش‌های مهارتی راه حل مناسبی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای جوانان و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار است و برهمین اساس دوره‌های آموزشی در ۱۴۵ کارگاه محیط کار فعال در یگان‌های نیرو‌های مسلح برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: سه هزار و ۱۶۰ سرباز وظیفه در یگان‌های وظیفه استان در راستای آموزش نیرو‌های مسلح در سال گذشته از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.


مختاران گفت: ارائه دوره‌های مهارتی به سربازان متناسب با نیاز بازار کار است و آموزش‌ها در این زمینه در راستای نیاز‌های بازار مورد سنجش قرار گرفته و عملیاتی شده است.

او گفت: این آموزش‌ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: این سربازان پس از پایان دوره و دریافت گواهینامه مهارت‌آموزی برای دریافت تسهیلات مرتبط و با سود اندک به سازمان مربوطه معرفی می‌شوند.

مختاران گفت: ایجاد اشتغال پایدار و افزایش بهره‌وری از جمله اهداف طرح مهارت‌آموزی سربازان در دوران خدمت است که انجام آن در توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار سربازان اثربخش است.

او ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سربازان را گامی موثر برای توانمندسازی آنان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی برشمرد و گفت: دوران خدمت مقدس بهترین روز‌های عمر جوان ایرانی است که آموزش مهارتی در این ایام، آینده آنان در پیداکردن شغل مناسب و زمینه‌سازی برای رقم خوردن آینده‌ای روشن را تضمین خواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت آموزی و زمینه سازی برای حضور موثر افراد در بازار کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.