اجرای اقدامات پیشگیرانه در حوزه پدافند غیرعامل در شهرک‌های صنعتی اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: اهداف پدافند غیرعامل و اقدامات پیشگیرانه در شهرک‌های صنعتی استان انجام شده است.

هاشم علایی در جریان بازدید از شهرک صنعتی ۲ اردبیل اظهار داشت: با توجه به مواجه واحد‌های تولیدی در برابر انواع تهدیدات و حوادث احتمالی، شرکت شهرک‌های‌صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‎ای، نقشی مهم و تاثیرگذار در اجرای اهداف پدافند غیرعامل و اقدامات پیشگیرانه در شهرک‌های صنعتی استان انجام داده است.

او افزود: آمادگی در برابر حوادث، امری لازم و ضروری است که با شناسایی آسیب‌ها در حوزه پدافند غیرعامل، می‌توان ضمن کاهش نقاط ضعف و افزایش بازدارندگی، از مجموعه ها‌ی تولیدی در برابر انواع تهدیدات و خطرات طبیعی و غیرطبیعی، حفظ و صیانت کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: نیروی انسانی توانمند و با مسئولیت، مهم‌ترین سرمایه یک واحد تولیدی در برابر تهدیدات و حوادث به شمار می‌آید که با آموزش واحد‌های تولیدی می‌توان به راحتی آسیب‌های احتمالی در زمان وقوع حوادث را به کمترین میزان ممکن کاهش داد.

علایی افزود: در طیف آموزش، اقدامات موثری در خصوص ارتقاء دانش شاغلین و مدیران واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان انجام شده است که با برگزاری این دوره‌های آموزشی رایگان تلاش شده است تا میزان آمادگی و توانمندی آنان در مواقع وقوع خطر افزایش یابد.

او از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل را احداث و تجهیز ایستگاه‌های آتش نشانی برشمرد و افزود: احداث ایستگاه‌های آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی از جمله مواردی است که به منظور حفظ و صیانت از جان و مال واحد‌های تولیدی انجام می‌شود که در این راستا تاکنون ۶ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهرک‌های صنعتی استان احداث شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل کنترل و هدایت آب‌های سطحی، طراحی و زون بندی شهرک‌‎های صنعتی بر اساس نوع تولید و ممیزی و شناسایی واحد‌های پرخطر را از دیگر مواردی برشمرد که در حوزه پدافند غیرعامل در شهرک‌های صنعتی استان اجرایی شده است.

علایی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی جزو تأسیسات حساس و زیربنایی کشور محسوب می‌شوند، تلاش برای حفظ امنیت این شهرک‌ها امری ضروری بوده و جزو برنامه‌های اساسی این شرکت قرار دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.