برخی از کشورها سیاست را در مسائل انتظامی و قضایی دخیل می‌کنند

رئیس پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی گفت: برخی از کشور‌ها که عمدتاً غربی هستند، مسائل سیاسی را در موضوعات انتظامی و قضایی دخیل می‌کنند.

سردار مجید کریمی، موضوع استرداد مجرمین به خصوص در بخش اقتصادی را اولویت پلیس بین الملل دانست و گفت: در برخی کشور‌ها نگاه دوگانه به این مسائل وجود دارد که عمده این کشور‌ها غربی هستند.

وی ادامه داد: برخی از کشور‌ها که عمدتا زاویه سیاسی هم با جمهوری اسلامی دارند به مکانی امن برای مجرمین به خصوص در حوزه اقتصادی تبدیل شده‌اند و این کشور‌ها به دلیل مسائل سیاسی یا منافع سرشار مالی این افراد از همکاری با پلیس جمهوری اسلامی سرباز می‌زنند.

رئیس پلیس اینترپل فراجا گفت: با این حال روابط انتظامی با کشور‌های دیگر در دستور کار است و در قالب تفاهم‌نامه و یادداشت تفاهم با کشور‌های همسو فعالیت مشترک داریم.

به گفته سردار کریمی، حتی برخی کشور‌های غربی که نگران هستند تا کشور‌های خاص به آن‌ها فشار بیاورند نیز به طور نامحسوس و محرمانه با ما ارتباط مستقیم دارند و در تبادل مجرمان ارتباط خوبی داریم.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً ۲ متهم از کشور‌های غربی به ما مسترد شد که خبر آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. یکی از این کلاهبرداران در قالب تبلیغ مهاجرت در شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به ۱۲۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرد که خوشبختانه با استرداد تحویل دستگاه قضا شد.

رئیس پلیس اینترپل گفت: این ظرفیت وجود دارد که بتوانیم با کمک دستگاه دیپلماسی در وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و دستگاه قضا موانع موجود رفع شود و شرایط به طوری فراهم شود که مجرمین در هیچ کجای دنیا آرامش نداشته باشند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار