افزایش یازده هزار بیمه شده جدید طی سال ۱۴۰۲

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از هدف گذاری برای افزایش یازده هزار بیمه شده جدید طی سال ۱۴۰۲ در قالب بیمه فراگیر ایرانیان در استان خبر داد.

اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان، گفت : بر اساس آماری که تا پایان مرداد داریم، تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در کرمانشاه به بیش از ۲۶۳ هزار نفر رسیده است.

وی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان تا پایان سال گذشته را ۲۶۰ هزار نفر عنوان کرد که در پنج ماهه امسال سه هزار نفر افزایش داشته و افزود: تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان نیز از ۸۲ هزار نفر در پایان سال گذشته به ۸۴ هزار و ۳۰۰ نفر نفر رسیده است.

به گفته این مسئول، تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی کرمانشاه نیز از حدود ۱۵۱ هزار نفر در پایان سال گذشته، تا پایان مرداد امسال به حدود ۱۵۳ هزار نفر رسیده است.

وی ضریب کنونی پوشش تامین اجتماعی در استان کرمانشاه را نیز ۳۹.۲ درصد اعلام کرد که هنوز با میانگین ۵۴ درصدی کشور فاصله داریم و گفت: این فاصله به شرایط اقتصادی و اجتماعی استان نیز بستگی دارد. به علاوه به جهت اینکه کرمانشاه استانی با جمعیت نظامی و فعال کشاورزی قابل توجهی است، بخشی از جمعیت استان نیز تحت پوشش سایر صندوق‌ها قرار دارند.

کاکایی سپس به وضعیت پرداختی‌های ماهیانه تامین اجتماعی کرمانشاه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه با احتساب پرداخت مستمری، هزینه درمان، بیمه بیکاری و... ماهانه بالغ بر ۷۱۰ میلیارد تومان پرداختی داریم، افزود: از این میزان بیش از ۵۳۵ میلیارد تومان آن پرداخت مستمری است.

هدف‌گذاری برای جذب ۱۱ هزار بیمه شده جدید در کرمانشاه

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه سپس با اشاره به هدفگذاری انجام شده برای جذب یازده هزار بیمه شده جدید در استان در قالب بیمه فراگیر ایرانیان طی سال جاری، تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم با جذب ۱۰ هزار و ۴۰۰ بیمه شده جدید، ۹۶ درصد این هدفگذاری را محقق کنیم.

به گفته کاکایی، تفاوتی که بین تعداد افزایش سه هزار نفری بیمه شدگان و جذب بیش از ۱۰ هزار بیمه شده جدید وجود دارد، ناشی از ریزش نیروی کار است و یا افرادی که به هر دلیل پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی را متوقف کرده اند.

وی عمده افرادی که در سال جاری به عنوان بیمه شده جدید تامین اجتماعی ثبت شدند را در قالب بیمه فراگیر ایرانیان دانست و عنوان کرد: تعداد بیمه شدگان اجباری در این مدت دو هزار نفر بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از کسب رتبه اول تامین اجتماعی استان در بین ادارات تامین اجتماعی تیپ دو در زمینه جذب بیمه فراگیر ایرانیان خبر داد و خاطرنشان کرد: جذب این تعداد بیمه‌گذار جدید در شرایطی صورت گرفته که تامین اجتماعی به صورت مستقیم از مشکلات اقتصادی و اجتماعی اثر می‌پذیرد و هرگونه افزایش تورم، مشکلات اقتصادی و ... منجر به کاهش تعداد بیمه‌پردازان می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.