ساوه از طرح جهش تولید دیم زارها سهم ۲۱ هزار هکتاری دارد

مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: این شهرستان در سال زراعی جاری از طرح جهش تولید در دیم زارها سهم ۲۱ هزار هکتاری دارد.

علیرضا طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: طرح جهش تولید در دیم زارها در این شهرستان برای سومین سال متوالی اجرا می شود که در سال اول هفت هزار هکتار، سال دوم ۱۵ هزار هکتار و امسال ۲۱ هزار هکتار سهمیه دارد.

وی اضافه کرد: عمده سهمیه امسال در جریان کشت پاییزه در مناطق سرد سیر شهرستان پس از انعقاد قرارداد با کشاورزان و زارعان زیر کشت رفته که انتظار می رود امسال هم بتوانیم بیشتر از سهمیه جذب کنیم.

طهماسبی با بیان اینکه هر سال بین ۲۵ تا ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان زیر کشت می رود افزود: با توجه استقبال کشاورزان انتظار می رود سال آینده با جذب سهمیه حداکثری تمام اراضی دیم ساوه تحت پوشش طرح جهش تولید قرار بگیرد.

در سال زراعی جاری این شهرستان، در کشت ۴۷ هزار هکتار از اراضی برای کشت پاییزه برنامه‌ریزی شده که این مقدار شامل ۳۰ هزار هکتار از این میزان گندم دیم، یک‌هزار هکتار جو دیم، ۱۰ هزار هکتار گندم آبی و هفت هزار هکتار نیز جو آبی است.

تاکنون ۵۰ درصد از کل برنامه ابلاغی محقق شده است که درصد تحقق در اراضی دیم ۷۰ درصد و در اراضی آبی ۵۰ درصد است.

افزون بر ۱۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان ساوه وجود دارد که ۲۱ هزار هکتار آن باغات و ۱۱۴ هزار هکتار دیگر را زمین های زراعی شامل می شود؛ سالانه در شرایط نرمال اقلیمی و بارش‌ها امکان تولید بیش از ۹۳۵ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان ساوه وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.