مانور ۵۰۰ نفری پدافند غیر عامل در آذربایجان‌غربی اجرا شد

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: مانور پدافند غیر عامل با موضوع خروج اضطراری و ایمن همزمان با هفته پدافند غیرعامل در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: باتوجه به لزوم آمادگی هرچه بیشتر اعضای داوطلب جمعیت در مواقع حساس و توان افزایی آنان در مقابله با شرایط خاص، اجرای مانور آماده سازی در شهرستان‌های استان با مشارکت خوب داوطلبان در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.

وی با بیان اینکه نیرو‌های هلال احمر باید از همه کلیدواژه‌هایی که در حوادث کاربردی هستند، آگاه باشند، افزود: پاسخگویی به حوادث مهمترین مولفه چرخه مدیریت بحران محسوب می‌شود و همه فعالان حوزه امداد و نجات هلال احمر باید علاوه بر شرح کاری که در ساختار سازمانی برای آن‌ها تعریف شده، در این بخش نیز آگاهی کاملی داشته باشند.

سرپرست هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مانور، تیم‌های RRT در ستاد و مربیان آموزشی در مناطق عملیاتی، آموزش‌های پناه‌گیری و خروج ایمن در شرایط اضطراری همچنین آموزش برپایی چادر‌های اسکان برای کارکنان و اعضای داوطلب را انجام دادند.

این مانور سالی یک‌بار برگزار می‌شود و امسال ۵۰۰ نفر شرکت کرده بودند.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های در معرض حوادث غیرمترقبه ازجمله زلزله و سیل است که آمادگی نیرو‌های امداد و نجات در کاهش تلفات در آن نقش بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.