ماجرای رای دیوان عدالت به برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان درباره رأی دیوان عدالت اداری برای ابطال عدم برگزاری آزمون پایه دهم مدارس سمپاد توضیحاتی ارائه کرد.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: شرط ورود دانش‌آموزان مدارس سمپاد به دوره متوسطه دوم کسب معدل ۱۸ است و در غیر این صورت باید در آزمون تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، مقرره تبعیض‌آمیز میان دانش‌آموزان عادی و استعداد‌های درخشان مبنی بر پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعداد‌های درخشان را باطل کرد.

الهام یاوری درباره رأی دیوان عدالت اداری برای ابطال عدم برگزاری آزمون پایه دهم مدارس سمپاد گفت: در دوره متوسطه اول مدارس سمپاد تمرکز بر یادگیری کتاب‌های درسی و مباحث پژوهشی است و به دنبال تست‌زنی و شیوه‌های کنکوری نیستند به همین دلیل دانش‌آموزان توانمندی‌های مناسبی برای کسب رتبه در المپیادها، جشنواره خوارزمی و مسابقات به دست می‌آورند.

وی افزود: اگر فضای دوره متوسطه اول مدارس سمپاد درگیر کنکور، تست و رقابت حافظه‌محور شود کل فرایند پژوهش منحل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
France
شایان
۱۷:۵۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
رای صادره دیوان عدالت اداری خیلی صحیح بوده ، و والدین دانش اموز پایه نهم که هم اکنون در سمپاد دوره آموزشی را می گذارنند ، به اعتراض و شلوغ کاری ، حق دیگر دانش آموزان را پایمال کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
این آزمون سمپاد ششمونمی توانهددقیقا بچه های باهوش رو مشخص کنه چون هوش ریاصی بالاترین هوش است که با آزمون نهم به دهم میتوانیم بهتر بفهمیم کی باهوشه وبرای همیندبعضی از دانش آموزان سمپاد ترس از دوباره امتحان دادند رو دارند چون بعصی ها با شانسی زدند موفق شدند که در نهم که تحصیلی است این امکان شانس کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا اسلامی
۰۷:۴۰ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
خانواده‌ها ی سمپادی و فرزندانشان وقت زیادی رو برای قبولی بجه هاشون در آزمون ورودی سمپاد صرف میکنن .همینطور هزینه و استرس و فشار زیادی تا زمان قبولی به آنها تحمیل میشه .این درست نیست کلی زمان و هزینه صرف دوباره قبول شدن در مرحله بعد بشه و دانش آموز به جای اینکه با آرامش به زندکی و پیشرفت خودش برسه باز کلی زمان و هزینه صرف قبولی مجدد کنه .ازموده را آزمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
اروشا
۰۷:۱۶ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
این واقعا انصاف نیست سمپاد ۳ سال روی ما سرمایه گذاری میکنه که آخر بخوایم دوباره آزمون بدیم؟ جدا از این اگر چیزیم است باید برای ورودیای ۱۴۰۲ باشه نه ما که با قرارداد ۶ ساله اومدیم شما رفتین اعتراض زدین درسای ما چند برابر بچهای عادیه اونا لااقل خواب داشتن تفریح داشتن ما چی ؟ماکه اکثرا شب از خوابمون زدیم از تفریحمون زدیم
Brazil
سعید
۰۰:۱۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
سلام و عرض ادب
به نظر بنده قضات محترمی که رای به آزمون مجدد بچه های سمپاد دادند،علم به این که چه به روز پژوهش و المپیاد خواد آمد را نداشتن و متوجه این موضوع نشدن که بچه ها بجای کارهای پژوهشی و المپیاد سراغ تست و آزمون های تکراری می رن. فرمایش دوستان درست که این بچه ها قوی هستن چرا میترسن،،اما بدون شک این بچه ها دروس پژوهشی که فلسفه ی سمپاد هستش رو رها کرده و سراغ کلاس و کتاب های تست خواهند رفت و این همان چیزی است یک سری فرصت طلب به دنبالش هستن و به اسم عدالت دارن با آینده ی المپیاد و پژوهش بازی میکنن.
این مدت بچه ها بجز استرس و پریشان حالی چیزی بدست نم آورن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
تیزهوش که از یک آزمون ساده نباید بترسه. حتما میخوان به استناد یه آزمون که همواره سلامتش محل ابهام بوده، کنکور هم ندن. اونجا هم بگن یکبار پایه هفتم آزمون دادیم دیگه کنکور نباید بدیم.
Germany
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
آخه بچه من
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۳:۱۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
اتفاقا اینکه یک نفر که در آزمون قبول شده مجددا آزمون دهد !!! عین تبعیض و بی عدالتی است. درست مانند اینکه کسی حکم دهد مثلا قضات که در دادگاه یا دیوان عدالت هستند مجددا در کنکور شرکت کنند یا مجددا در آزمون استخدام قضات در کنار کسانی که قبلا در آن آزمون قبول نشده اند امتحان دهند ! تا تبعیض نباشد !!!
جل الخالق از فهم ها و درک ها !!!!
البته اینکه کسانی که در آزمون قبلی قبول نشده اند بتوانند دوباره امتحان دهند و فرصت داشته باشند برای قبولی ، صحیح و منطبق بر عدالت است.
اما اینکه کسانی که یک مرتبه در آزمون قبول شده اند مجددا همراه با کسانی که قبلا قبول نشده اند ،امتحان دهند عین بی عدالتی است و مساوی دانستن قبول شدگان و مردود شدگان است که تناسبی با عدالت ندارد.
قطعا قاضی محترمی که چنین رایی داده ، به مطلب دقت کافی نداشته. جای دارد موضوع با حضور کارشناسان مجددا بررسی شود.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۵۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
قیاس نحوه استفاده از نتیجه آزمون برای ورود به پایه هفتم با حکم دادگاه اشتباهه. بر اساس امتیاز ازمون ورودی به متوسطه اول، سه سال از مزایای تحصیل در متوسطه اول تیزهوشان برخوردار شدن. برای متوسطه دوم باید دوباره آزمون بدن.
در دانشگاه هم کنکور سراسری میدن که ۴ سال در یک دانشگاه درس بخونن لیسانس بگیرن. برای مقاطع بالاتر دوباره باید آزمون داد.
تیزهوش بودن مثل الکل نیست که تبخیر بشه. تازه سه سال در متوسطه اول باهاشون بیشتر کار شده و ورزیده تر هم شدن. ادعاتون با عمل شون نمیخونه.
آخرین اخبار