در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نگاهی ویژه باید به موضوع فرهنگی‌ و اجتماعی معلولین داشت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: ما در شهرداری تهران باید توجه ویژه ای نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی افراد معلول داشته باشیم.

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از مشکلات افراد معلول در سطح شهر گفت: ما در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری وظیفه داریم که شرایط زندگی را برای شهروندان معلول در سطح شهر فراهم کنیم. 

او تصریح کرد: زمینه‌های حضور همه معلولین را در سطح شهر باید به خوبی مدیریت کرد.

صاحب گفت: به این معنی است که فقط تغییرات کالبدی شهر را در نظر نگیرم که زیرساخت‌های شهری را تنها فراهم کنیم. البته که جزو برنامه‌های ما است که بایستی شهر را مناسب سازی از نظر فیزیکی کنیم، اما اصل مسئله به نظر می‌رسد فراتر از این موارد باشد که جا مانده و مورد غفلت قرار گرفته است، بحث فرهنگی، اجتماعی این افراد مد نظر است.

او در ادامه بیان کرد:ما تلاش می‌کنیم که از طریق دورهمی‌هایی که برگزاری میکنم برنامه‌های تفریحی و آموزشی خوبی را برای این افراد فراهم کنیم تا بتوانند در سطح شهر خودشان ار حقشان دفاع کنند. 

صاحب گفت:در حال حاضر ۱۱ هزار فرد را داریم که با معلولیت بینایی و یا کم بینایی زندگی میکنند. برنامه‌های مختلفی در این راستا تشکیل میشود تا کمکی برای تسریع در حل مشکلات این نوع افراد باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار