یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از جمعیت ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۴۷۴ نفری زیر پوشش این بیمه در استان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد به طور رایگان از خدمات این بیمه برخوردارند.

مجیدی  در مراسم گرامیداشت هفته سلامت و تجلیل از فعالان و مراکز طرف قرارداد این بیمه در تبریز گفت: ۲۴۹ هزار و ۱۲۰ نفر از کارمندان دولت، ۱۱۸ هزار و ۷۴۵ نفر از اقشار مختلف، یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۷۷۹ نفر از روستاییان و ۵۴۰ هزار و ۸۳۰ نفر از طریق بیمه ایرانیان زیر پوشش این بیمه هستند.

وی با بیان اینکه دهک یک تا پنج جامعه بدون پرداخت ریالی و از سوی دولت زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: دهک‌های ششم تا دهم نیز به ترتیب پرداخت ۲۰، ۳۰، ۴۰، پنجاه و ۱۰۰ درصد حق بیمه از خدمات این بیمه برخودار می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی به طرح پزشک خانوار روستایی و شهری بیمه سلامت نیز اشاره کرد و افزود: ۱۴۸ هزار و ۷۱۱ نفر از روستاییان آذربایجان شرقی از طریق ۲۳۷ مرکز، ۷۴۹ مراقب سلامت و ۱۹ کارشناس زیر پوشش اند ضمن اینکه ۳۱۸ هزار و ۶۸۹ نفر از شهروندان از طریق ۲۳۶ پزشک از خدمات بهره‌مند هستند.

مجیدی به اقدامات این بیمه در زمینه حمایت از جوانی خانواده و فرزندآوری اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت استان ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری در بیمارستان‌های دولتی و ۷۰ درصد بیمارستان‌های خصوصی را در حوزه درمان زوجین و ناباروری پرداخت می‌کند

مجیدی تعداد زوجین نابارور نشان شده استان را چهار هزار و ۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه هزار و ۶۷ نفر معادل ۸۹ درصد زن و ۴۳۱ نفر معادل ۱۱ درصد مرد هستند.

وی جمع هزینه‌های پرداختی در این زمینه را ۲۶۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۵۵ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال از این هزینه به صورت سربستری، ۱۳۸ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال به صورت الکترونیک و ۷۴ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال به صورت متفرقه به زوجین نابارور پرداخت شده است

وی به آمار بیماران خاص و پرداختی این بیمه در بازه زمانی اول آبان ۱۴۰۱ تا اول مهر ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: ۵۱ بیماری از ۱۰۷ نوع بیماری خاص در بیمه سلامت نشان دار شده اند و ۵۸ هزار و ۵۷۸ نفر از بیماران خاص و صعب العلاج در استان در حال حاضر زیرپوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی ادامه داد: این افراد در این بازه زمانی ۱۸۴ هزار بار به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که نتیجه آن پرداخت ۵۰۷ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال هزینه درمانی به این مراکز و بیماران بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: افرادی که پوشش بیمه دارند و از خدمات انواع بیمه‌ها برخوردارهستند وجای  نگرانی نیست.

محمد اسداللهی افزود: هزینه‌های متعدد بیمه‌ای از قبیل دارو و درمان با تورم دستخوش تغییرات بسیاری شده و اگر فرد فاقد بیمه نباشد هزینه‌های بالایی را باید تحمل کند و این هزینه‌ها برای دهک‌های پایین جامعه بسیار گزاف است.

وی به اقدام مهم دولت سیزدهم در زمینه افزایش پوشش بیمه‌ای افراد جامعه اشاره کرد و گفت: حمایت‌های بیمه‌ای از زوجین نابارور و بیماران صعب العلاج و همچنین بیماران خاص در این دولت اتفاق افتاد که به رغم هزینه‌های بالا، دولت آن را اجرایی کرد.

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار