سازندگان تسلیحات غربی از جنگ اوکراین نفع می‌برند

کارخانه‌های غربی سازنده تسلیحات از ارسال سلاح به دست آمریکا و متحدانش به اوکراین نفع می‌برند.

سه شرکت آمریکایی که پیشتر به نام شرکت فناوری‌های «ریتون» شناخته می‌شدند (لاکهید مارتین، جنرال داینامیکس و RTX) در سه ماهه سوم سال جاری گزارشی از افزایش درآمد‌های خود داده و گفته‌اند این افزایش به دلیل هزینه‌های نظامی شرکت‌های غربی به منظور ارسال سلاح به اوکراین بوده است.

تمامی این سه شرکت نتایجی بیشتر از حد انتظار را گزارش داده و گفته‌اند انتظار درآمد‌های بهتری در ۳ ماه آینده را هم دارند. شرکت لاکهید مارتین در بیانیه خود گفت: «نتایج سه ماهه سوم بالاتر از سطح انتظارات ما بود و به دلیل قوی بودن سفارش‌های داخلی و بین‌المللی، میزان عقب‌ماندگی در سطح ۱۵۶ میلیارد دلار باقی ماند.»

سال گذشته در همین مدت ۹ ماه شرکت لاکهید مارتین درآمد ۳.۸ میلیارد دلاری گزارش داد و اکنون در آمد ۵ میلیارد دلاری را اعلام کرده است.

بخش سیستم‌های رزمی جنرال داینامیکس شاهد افزایش درآمدی نزدیک به ۲۵ درصد در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بود. این واحد خودرو‌های زرهی، تانک‌ها و توپخانه‌هایی را می‌سازد که به اوکراین ارسال می‌شوند.

البته این در حالی است که با طولانی شدن جنگ اوکراین، حمایت‌ها از این کشور در حال کمرنگ شدن است و تحلیلگران می‌گویند بروز بحران جدی در نوار غزه از میزان توجهات به کی‌یف کاسته است. به طور مثال، هفته گذشته، نخست وزیر جدید اسلواکی یک روز پس از انتصاب خود به عنوان رئیس دولت ائتلافی گفت: «ما کمک به اوکراین را محدود به کمک‌های بشردوستانه و غیرنظامی می‌کنیم و دیگر به اوکراین اسلحه نخواهیم داد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار