تولید سالانه فرش ماشینی در کشور ۹۰ میلیون مترمربع است

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: سالانه ۹۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در کشور بافته می‌شود.

محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: سالانه ۹۰ میلیون متر مربع تولید فرش در کشور است.

او گفت: در سال گذشته فقط ۳۳۰ میلیون دلار فرش ماشینی کشورمان صادر شد، همچنین در شش ماه نخست امسال صادرات فرش ماشینی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱.۵ درصدی داشته است.

برادران گفت:در حال حاضر بخش عمده صادرات فرش کشورمان به کشور‌های عراق، افغانستان، چین و کشور‌های اروپایی است، در حال حاضر خرید و فروش فرش بیشتر با ریال و ارز محلی آن کشورهاست و بازگشت ارز از صادرات با دلار مشکلاتی را برای صادرکنندگان بوجود آورده است. با تدابیر بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت میتوان این مشکل را مرتفع کرد. 

معاون وزیر صمت گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت صمت صادرات دوبرابری فرش کشور به سایر کشور‌ها است که باید سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شود.

او گفت: در زنجیره بالا دستی که تولید نخ اکریلیک مورد مصرف در فرش ماشینی را تشکیل می‌دهد از حدود ۴۱ هزار تن تولید در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۱ به ۴۸ هزار تن در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ رسیدیم که رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
فرش ماشینی = غبارهای سمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
سلام دایی من روی زمین کشاورزی 20طبقه خانه ومغازه ساخته ولی چون سندندارد. دولت فکرمیکنه فقیراست و500هزارتومان یارانه به دایی من به ناحق میدهد.ولی من شب درخیابان می‌خوابم ولی دولت به من 280هزارتومان یارانه میدهدوحقوق من که کارگربازنشسته ام به اندازه اجاره خانه هم نیست
آخرین اخبار