ستاد بحران شهرداری خاش در حالت آماده باش قرار گرفت

معاون شهردار خاش سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های سیلابی امروز جمعه، ستاد بحران این نهاد در حالت آماده باش قرار گرفت.


عبدالوحید هاشمزهی  اظهارکرد: شهرداری خاش با جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و شاخه‌های درختان و لایروبی کانال‌های آب تلاش کرده، خسارات احتمالی ناشی از بارش باران‌های سیل آسا را کاهش دهد.

وی بیان کرد: ستاد بحران شهرداری خاش برای مقابله با بحران و شرایط اضطراری آمادگی دارد با تیم کامل نیروی انسانی به همراه تجهیزات، آسیب دیدگان را یاری برساند.

معاون شهردار خاش ادامه داد: بازدید از برخی مکان های پرخطر سطح شهر صورت گرفته و هم اینک ۶ گروه برای مقابله با شرایط بحران سازماندهی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه آتش‌نشانی خاش نیز همانند گذشته با تمام توان و تجهیزات موجود در حال آماده باش کامل بسر می برد.

هاشمزهی گفت: همشهریان در صورت بروز هرگونه مشکلی با سامانه ۱۳۷شهرداری، دفتر ستاد بحران شهرداری ۰۵۴۳۳۷۲۲۱۴۷ و ۰۵۴۳۳۷۲۲۱۴۸ و یا شماره ۱۲۵ آتش نشانی خاش تماس حاصل کنند تا با همکاری متقابل مشکلات احتمالی رفع و یا به حداقل برسد.

وی از ساکنان اطراف رودخانه مهران واقع در محله‌های ریگ آباد، هواشناسی، قلندرزهی و ولی آباد خواست مراقب بروز سیل باشند.

هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز جمعه برای ارتفاعات مرکزی و نیمه جنوبی استان به ویژه خاش تفتان، فنوج، نیکشهر، لاشار، قصرقند، راسک، مهرستان، سرباز، رخداد رگبار شدید باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ و در شهرستان تفتان احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

محسن حیدری توصیه کرد: در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر اجتناب و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود، همچنین پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها هرچه سریعتر انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار