زلزله ۵.۳ ریشتری در شوسف

زلزله ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر شهر شوسف در خراسان جنوبی را لرزاند.

 زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر شوسف در  خراسان جنوبی را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ساعت ۰۰:۰۴ به لرزه درآورد.

 در پی این حادثه ۳ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستا‌های نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

این زمین لرزه در بیرجند نیز حس شد.

 نیازی بخشدار سرداران نهبندان گفت: بیشترین مناطقی که زلزله را احساس کردند در ۴۰ کیلومتری شمال شرق و غرب شوسف و مناطقی همچون سهل آباد، توتسک، تیغدر، مزار سیدعلی و تقرییا تمامی روستا‌های دهستان عربخانه و بخش سرداران بوده است. 

وی افزود: بررسی‌های میدانی و تماس‌های تلفنی با دهیاران حاکی است که تا این لحظه خسارتی گزارش نشده، اما شدت زلزله به حدی بوده که مردم برخی مناطق بخش سرداران از منازل خود بیرون آمده اند. 

 محمدی مقدم معاون عمرانی فرمانداری نهبندان گفت: خوشبختانه کانون اصلی زلزله در منطقه‌ای فاقد سکونت و میان کوهی که صعب العبور است، بوده است.

وی افزود: اطلاعاتی که از توتسک به دستمان رسیده سقف مسجد و چند منزل این روستا ترک جزئی داشته که در حال بررسی بیشتر هستیم.

تداوم پس لرزه‌ها در شهرستان نهبندان

صبح امروز دو زلزله دیگر ۳.۸ و ۲.۵ در شوسف نهبندان و زلزله ۲.۷ ریشتری در سربیشه خراسان جنوبی در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را لرزاند.
 
عصر امروز نیز زمین لرزه‌ دیگری به بزرگی ۴.۳ در مقیاس ریشتر در عمق ۸ کیلومتری سطح زمین در بخش سرداران شهرستان نهبندان را تکان داد.
 
فرماندار نهبندان از آماده باش تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن تا فردا در منطقه خبرداد.
 
ایروانی با بیان اینکه این پنجمین پس لرزه از شب گذشته تاکنون بوده، افزود: خوشبختانه تاکنون خسارتی گزارش نشده، ولی به دلیل تداوم پس لرزه‌ها مکان‌های اسکان در مساجد و حسینیه‌های دارای استاندارد در نظر گرفته شده است و احتمال ایجاد اردوگاه اسکان موقت در چند نقطه و در صورت نیاز وجود دارد.  
 
برچسب ها: زمین لرزه ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.