تولید بیش از ۵ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید سلیمانی

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمانی کرمان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی، نیمه نخست امسال بیش از ۵ میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است.

کاویانی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی کرمان در نیمه نخست امسال، بیش از ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است که از این میزان، ۶۷ درصد انرژی در واحد‌های گازی و ۳۳ درصد در واحد‌های بخار نیروگاه تولید شده است.

او افزود: در ماه‌های منتهی به پیک تابستان سال ۱۴۰۲، بزرگ‌ترین عملیات تعمیراتی صنعت برق کشور، شامل: ۱۶ طرح تعمیراتی و ارتقای توان با تلاش همکاران نیروگاه انجام پذیرفت تا واحد‌های نیروگاه با توان کامل در پیک تابستان امسال در مدار تولید قرار بگیرند.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمانی کرمان تاکید کرد: با توجه به حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره‌برداری از واحد‌های این نیروگاه، پس از فراغت از اوج مصرف (پیک) تابستان در حال برنامه‌ریزی و تعمیرات برای آمادگی واحد‌های نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در پیک سال آینده هستیم.

نیروگاه شهید سلیمانی با ۸ واحد گازی و ۴ واحد بخار با ظرفیت اسمی افزون بر ۲ هزار مگاوات، نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق به ویژه جنوب‌‎شرق کشور دارد و تامین کننده ۶۰ درصد برق استان کرمان و ۲.۵ درصد برق کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار