شبکه فرسوده توزیع آب در ۸ روستای تایباد اصلاح شد

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد گفت: در یک و نیم سال اخیر، شبکه فرسوده توزیع آب در ۸ روستای این شهرستان اصلاح شده است.

محمدامین باباغیبی مدیر امور آب و فاضلاب تایباد گفت: در یک و نیم سال گذشته، شبکه توزیع آب در ۸ روستای شهرستان تایباد که فرسوده شده بودند، با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان اصلاح شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد افزود: در مجموع حدود ۲۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع فرسوده اصلاح شده است و این روستا‌ها شامل اسدآباد دربند، پلبند، بهلول آباد، رهنه، حاجی آباد، فیض آباد، پساوه و خیابان هستند.

وی ادامه داد: شبکه‌های فرسوده دارای نشتی‌های نامرئی هستند و باعث هدررفت آب شرب می‌شوند.

باباغیبی بیان کرد: امسال همچنین ۹۰ درصد روستا‌های شهرستان از مشکلات کمتری در حوزه تامین آب برخوردار بودند و تابستان گرم را با آرامش سپری کردند.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد تصریح کرد: امسال مناطقی مشخص در شهر‌های تایباد، مشهدریزه و کاریز که با آغاز فصل گرما در سال‌های گذشته با قطعی و کم فشاری مواجه می‌شدند، تابستان ۱۴۰۲ را با تنش آبی کمتری گذراندند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این اتفاق در نتیجه اقداماتی نظیر حفر و تجهیز چاه ها، هوشمندسازی پایش شبکه توزیع، نصب شیرآلات، برخورد با انشعابات غیر مجاز و اصلاح خطوط فرسوده بوده که در ۳ سال گذشته صورت گرفته است.

باباغیبی گفت: در راستای هوشمندسازی مدیریت منابع و مخازن آب، شبکه‌های توزیع تایباد، مشهدریزه و کاریز با استفاده از ۵ دستگاه داده بردار (دیتالاگر) آنلاین پایش و کنترل می‌شوند و بدینوسیله مدت زمان رفع خرابی‌ها و اتفاقات کاهش می‌یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۴۳ هزار مشترک شهری و روستایی است که آب شرب این مشترکین به وسیله حدود هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار