تضمین پشتیبانی ۲۰ ساله از افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی

مدیرکل صندوق بیمه روستائیان آذربایجان غربی گفت: پشتیبانی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تا ۲۰ سال آینده تضمین شده است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان غربی صبح روز پنج شنبه در کارگزاران این صندوق گفت: براساس تصمیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر، ضریب پشتیبانی بیمه روستائیان و عشایر تا ۲۰ سال آینده، تضمین شد.

به گفته سیروس محمودیان انجام محاسبات بیمه‌ای و تضمین  جذب بیش از ۶۱۳ هزار بیمه‌شده جدید و افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی، تحقق تمدید بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان جدید در سطح رقم قابل توجه ۸۲ درصد، افزایش سهم پوشش بیمه بانوان به ۴۱ درصد، افزایش ۴۳ درصدی میانگین دریافتی مستمری‌بگیران در دولت سیزدهم، اجرای طرح پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات به مستمری بگیران و اجرای طرح بیمه تکمیلی درمانی برای مستمری بگیران و روستائیان و عشایر، از جمله اقدامات سازنده این صندوق در ۲ سال گذشته است.

وی افزود: اداره کل صندوق استان آذربایجان غربی نیز با جذب بیش از ۱۹۵ هزار نفر در طول سالیان گذشته و بالاخص در سال ۱۴۰۱ با جذب بیش از ۴۰ هزار نفر توانسته است در طول سالیان گذشته از نظر تعداد بیمه شده در رتبه دوم کشوری قرارگرفته و و از نظر ضریب پوشش از جایگاه ۱۹ کشوری به رتبه ۱۰ کشوری ارتقاء یابد.

وی عنوان کرد: با تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه روزی تمامی عوامل صندوق در استان این اداره کل از نظر ساختار سازمانی از مدیریت به اداره کل ارتقاء یافت که این موفقیت حاصل تلاش‌های جهادی و انقلابی کارشناسان و کارگزاران صندوق و همچین همراهی تمامی سازمان‌های مرتبط با صندوق، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی جهت تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار محروم جامعه از خدمات تامین اجتماعی تاسیس گردیده و باعث خرسندی است که تحقق این مهم جزء وظایف ما بوده است.

محمودیان با اشاره به شرایط ب0هره مندی از مزایا در صندوق گفت: تمدید بیمه پردازی و داشتن رابطه بیمه‌ای فعال با صندوق یکی از شروط اصلی بیمه شده برای برخورداری از چهارمزیت مهم مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان می‌باشد و از این رو از تمامی بیمه شدگان صندوق درخواست می‌شود در موعد مقرر نسبت به پرداخت حق بیمه خویش اقدام نمایند.

وی افزود: تمامی خانم‌ها و آقایان ۱۸ الی ۵۰ سال ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهر‌های زیر بیست هزار نفر و همچنین کشاورزان غیرساکن درروستا، قالیبافان، صنایع دستی، اعضاء تعاونی ها، مهندسین کشاورزی، زنبورداران، مشاغل حوزه صنایع دستی و مشاغل ۳۲۰ گانه کشاورزی می‌توانند به عضویت دراین صندوق آمده و از مزایای پرداخت دو برابر حق بیمه توسط دولت، مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

صندوق استان در حال حاضر بیش از ۱۹۵ هزار نفر بیمه شده داشته و از این تعداد حدود ۷ هزار نفر مستمری ماهیانه دریافت می‌نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.