ثبت نام ۶۲۷۱ داوطلب در انتخابات مجلس استان تهران نهایی شد

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: جمع متقاضیان برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان با ثبت نام قطعی ۶ هزار و ۲۷۱ نفر نهایی شد.

سید عباس جوهری رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در آخرین روز ثبت نام نهایی متقاضیان انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه ۲ هزار و ۷۳ داوطلب ثبت نام خود را قطعی کردند و شمار ثبت نام کنندگان نهایی به ۶ هزار و ۲۷۱ نفر رسید.

وی درباره ترکیب آماری داوطلبان در نام‌نویسی نهایی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: ۸۳ درصد ثبت‌نام کنندگان مردان و ۱۷ درصد زنان هستند همچنین در رده‌های سنی ۳۰ تا ۳۵ سال (۸ درصد)، ۳۵ تا ۴۰ سال (۱۸ درصد)، ۴۰ تا ۴۵ سال (۲۲ درصد) و ۴۵ تا ۵۰ سال (۱۷ درصد) و ۵۰ تا ۵۵ سال (۱۵ درصد) ۵۵ تا ۶۰ سال (۱۱ درصد) و ۶۰ تا ۶۵ سال (۶ درصد) ۶۵ تا ۷۰ سال (۳ درصد) و ۷۰ تا ۷۵ سال (یک در صد) ترکیب سنی داوطلبان را تشکیل داده‌اند.

جوهری با ارائه گزارشی از سابقه داوطلبانی که در این دوره ثبت نام خود را نهایی کردند، گفت: داوطلبانی که سابقه نمایندگی ادوار مجلس را دارند، چهار درصد و ۲۱ درصد هم سابقه ایثارگری داشته‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران به تعداد ثبت نام متقاضیان در حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و پردیس ۵۵۸۳ نفر، در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد ۲۴۶ نفر، در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ۱۰۳ نفر، در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان ۱۵۳ نفر، حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۹۸ نفر و حوزه انتخابیه پاکدشت ۶۱ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

جوهری ادامه داد: در حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی ۵ نفر، در حوزه انتخابیه مسیحیان ارامنه شمال کشور ۱۱ نفر، در حوزه انتخابیه زرتشتیان ۵ نفر و حوزه انتخابیه کلیمیان ۶ نفر تا پایان روز پنجم ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

گفتنی است دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

برچسب ها: انتخابات ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.