توضیحات بازپرس پرونده شرکت رضایت خودرو درباره علت تاخیر در اطلاع رسانی

بازپرس پرونده شرکت طراوت نوین رضایت خودرو علت تاخیر در اطلاع رسانی را حجم بالای پرونده، تلاش برای تصمیم واحد و دقیق، مواجه شدن با پرونده‌هایی که بسیار بی نظم بودن و تلاش برای بایگانی آن‌ها و عدم همکاری برخی از متهمان بیان کرد.

 حجت الاسلام کلینی درباره بایگانی پرونده‌ها گفت: مدارک در شرکت رضایت خودروی طراوت نوین از مرداد سال هزار و ۴۰۰ به بعد در سیستم اتوماسیون ثبت شده است، ولی ما قبل از آن، چون مدارک بصورت فیزیکی بایگانی می‌شد به لحاظ به هم ریختگی قرارداد‌ها زمان زیادی به کار برده شد تا این اسناد سروسامان پیدا کند.
 
وی گفت: پرونده‌ها مرتب شدند و قرارداد‌های هر فرد در یک مجموعه قرار گرفتند.
 
بازپرس شعبه ۳ دادسرای قزوین اظهار داشت: برای مشخص کردن میزان مطالبات دقیق مردم از شرکت رضایت خودروی طراوت نوین ۵ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری انتخاب شدند که با ظرفیت سایر کارشناسان و سایر مراکز خصوصی در کمترین زمان ممکن، میزان مطالبات مردم و میزان بدهی شرکت به یک عدد دقیقی برسند که هر فرد به چه میزان در این شرکت سرمایه گذاری کرده و چه میزان مطالبه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه صاحب شرکت رضایت خودروی طراوت نوین میزان بدهی خود را اعلام نمی‌کند تصریح کرد: برای مشخص شدن میزان بدهی این شرکت به مردم که یکی از مهمترین قسمت‌های پرونده است باید تمامی اسناد، اوراق و یا قرارداد‌ها چه صوری، جعلی و یا واقعی از طریق کارشناسان رسمی دادگستری بررسی شود.
 
حجت الاسلام کلینی درباره محافظت و تجمیع اموال متشاکی افزود: یکی از وظایف دادستان حفظ و بهسازی اموالی است که در پرونده وجود دارد، در این باره این خودرو‌ها در یک جا تجمیع و برای حراست از منزل مسکونی نگهبان برای آن‌ها انتخاب و همچنین از ظرفیت امین اموال استفاده شد.
 
بازپرس شعبه سه دادسرای قزوین گفت: زمانی که پرونده در دوم شهریور سال هزار و ۴۰۲ به این شعبه ارجاع شد تمامی اموال و کارخانجات پلمب شده بود و طی بازدیدی که صورت گرفت متوجه شدیم این کارخانجات را با زمان و امکانات کم می‌توان به بهره برداری رساند.
 
وی افزود: طبق گزارشاتی که وجود داشت یک سری اموال و وسایلی در آنجا بود که بی توجهی به آن‌ها سبب مستهلک شدن آن‌ها می‌شد.
 
حجت الاسلام کلینی گفت: از آنجا که این کارخانه‌ها و اموال متعلق به مردم است از طرفی حفظ و درآمدزایی و بهسازی آن‌ها باید صورت می‌گرفت با استفاده از ظرفیت امین اموال و برخی از متهمان که برای اثبات حسن نیات شان همکاری داشتند مجموعه سردخانه به مرحله بهره برداری رسید.
 
بازپرس شعبه سه دادسرای قزوین گفت: شرکت کنسانتره سیب، انار و انگور هم امکان بهره برداری وجود دارد که از کنسانتره سیب بهره برداری شد.
 
وی اظهار داشت: خط رب گوجه فرنگی نیز به وسایل و تجهیزاتی نیاز داشت که توافقات و قرارداد‌هایی از قبل صورت گرفته بود که با هماهنگی و همکاری امین اموال به آوردن آن، تجهیز و به روز کردن آن در دست اقدام است که با این کار به حفظ سرمایه و بهسازی کارخانه صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار