جنایات غرب وحشی علیه بشریت

غرب وحشی کلید واژه‌ای است که خود غربی‌ها ساخته‌اند و بخشی از تاریخ این قسمت از کره خاکی است که با فجیع‌ترین جنایت‌های انسانی گره خورده‌است.

پس از کشف آمریکا، اروپایی‌ها به سوی این منطقه بکر دنیا هجوم آوردند و ساکنان و صاحبان اصلی آن را با وحشیگری‌های خود از بین بردند و سرخپوستان آمریکا را قتل‌عام کردند، از همان زمان نام غرب‌وحشی روی کشور‌ها و جوامع غربی باقی ماند.

مردمانی که برای اشغال سرزمین‌های آمریکا راهی این گوشه از جهان شدند، برای به دست آوردن هر چه بیشتر منابع سرشار قاره آمریکا حتی به خود نیز رحم نمی‌کردند تا جایی که جنگ‌های طولانی داخلی در آمریکا شکل گرفت. این خوی وحشیگری و قلع و قمع انسان‌ها برای رسیدن به اهداف و مطامع، اما به بخش غیر‌قابل انفصال خوی کشور‌های غربی تبدیل شده و تا به امروز ادامه دارد.

ساعتی ۵۰ شهید و زخمی در غزه از یک نسل‌کشی بی‌سابقه خبر می‌دهد. در چنین شرایطی توحش غربی نه فقط در برابر این نسل کشی واکنشی نشان نمی‌دهد که بر حمایت‌هایی از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

همچنانکه سران اتحادیه اروپا در حالی نشست فوق‌العاده روز سه‌شنبه خود را درباره تحولات فلسطین به پایان بردند که جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در غزه را نه یک جنایت ضدبشری بلکه صرفاً مغایر با قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی خواندند.

حمایت همه‌جانبه غرب وحشی از وحشیگری در غزه

حالا هم در شرایطی که رژیم صهیونیستی از ابتدای شروع جنگ با فلسطین نشان داده که به هیچ اصولی پایبند نبوده و تمامی قوانین حقوق بشری و حتی قوانین جنگی را نقض کرده‌است؛ رهبران آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا در بیانیه خود بدون اسم بردن از هیچ طرفی خواستار پایبندی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حمایت از غیرنظامیان شده‌اند.

سران آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در بیانیه مشترکی بر حمایت همه‌جانبه خود از رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه با عنوان ادعایی «حق دفاع از خویش» تأکید کردند. در این بیانیه همچنین بر تعهد این کشور‌ها در زمینه حمایت از شهروندان خود و خروج کسانی که مایل به ترک غزه هستند، تأکید شده‌است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین خطاب به شهروندان خود در لبنان گفته‌است: شهروندان آمریکایی که مایل به ترک لبنان هستند، همین الان باید اقدام کنند، چراکه وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی است.

فضای مجازی وحشی در غرب وحشی

چیزی شبیه به فضای واقعی، فضای مجازی هم در غرب وحشی، وحشی است! محتوا‌های غیر‌اخلاقی، نژادپرستانه و نفرت‌پراکنی‌های اینترنتی حتی خود غربی‌ها را هم به واکنش واداشت تا برای کنترل آن کاری بکنند. سال گذشته اتحادیه اروپا قانون جدیدی را نهایی کرد که به موجب آن فناوری بزرگ باید محتوای مضر را حذف کند تا شاید «غرب وحشی» آرام بگیرد. قانون خدمات دیجیتال (DSA) قوانین سختگیرانه‌تر برای پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌هایی است که محتوای ممنوعه از سخنان مشوق نفرت‌انگیز گرفته تا تصاویر نادرست و سوء‌استفاده جنسی از کودکان را ارائه می‌دهند. کمیسر بازار داخلی اروپا که قبلاً اینترنت را به عنوان «غرب وحشی» توصیف کرده، تصویب قانون خدمات دیجیتال را نقطه عطف مهمی برای شهروندان اتحادیه اروپا دانست.

این مقررات پلتفرم‌ها را ملزم می‌کند که به محض اطلاع از وجود محتوای غیرقانونی، به سرعت محتوای غیرقانونی را حذف کنند. شبکه‌های اجتماعی هم باید کاربرانی را که مکرراً قانون را نقض می‌کنند، تعلیق کنند. DSA همچنین سایت‌های تجارت الکترونیک را مجبور می‌کند، هویت تأمین‌کنندگان را قبل از پیشنهاد محصولات خود تأیید کنند.

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اروپا که قبلاً اینترنت را به عنوان «غرب وحشی» توصیف کرده‌بود، با تصویب قانون جدید اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: «بله، ما یک معامله داریم!» با DSA، دوره پلتفرم‌های آنلاین بزرگ که طوری رفتار می‌کنند که «برای مراقبت خیلی بزرگ هستند» به پایان می‌رسد. این نقطه عطف مهمی برای شهروندان اتحادیه اروپا است.»

این مقررات پلتفرم‌ها را ملزم می‌کند که به محض اطلاع از وجود محتوای غیرقانونی، به سرعت محتوای غیرقانونی را حذف کنند. شبکه‌های اجتماعی هم باید کاربرانی را که مکرراً قانون را نقض می‌کنند، تعلیق کنند. DSA همچنین سایت‌های تجارت الکترونیک را مجبور می‌کند هویت تأمین‌کنندگان را قبل از پیشنهاد محصولات خود تأیید کنند.

تمام این قوانین و مقررات هم نتوانسته غرب وحشی را مهار کند همچنانکه طی روز‌های اخیر ترجمه خودکار اینستاگرام کلمه «تروریست» را به بیوگرافی برخی از کاربران فلسطینی اضافه کرد. به گزارش شارا به نقل از گاردین، این مشکل برای کاربرانی رخ داد که روی پروفایل آن‌ها عبارت «فلسطینی» به زبان انگلیسی، تصویر پرچم فلسطین یا کلمه «الحمدلله» به زبان عربی نوشته شده‌بود.

البته مالک متا این مسئله را اشتباهی سهوی دانست و بابت آن عدرخواهی کرد. متا گفت که این مشکل ناشی از یک اشکال در سیستم ترجمه خودکار است که اکنون برطرف شده‌است. کاربران فلسطینی از این اتفاق به شدت انتقاد کردند و آن را نشانه‌ای از سوگیری علیه فلسطینی‌ها می‌دانند. فهد علی، دبیر بنیاد حریم الکترونیک (Electronic Frontiers) در استرالیا گفت که شفافیت کافی از سوی متا در مورد چگونگی اجازه وقوع این اتفاق وجود ندارد. او گفت: نگرانی واقعی در مورد این سوگیری‌های دیجیتالی وجود دارد و ما باید بدانیم که منشأ آن از کجاست. این پلتفرم همچنین با اتهامات سرکوب محتوای حامی مردم فلسطین طی بازه درگیری رژیم صهیونیستی و غزه روبه‌رو است.

برخی کاربران مدعی شده‌اند به دلیل پست‌های حمایت از مردم فلسطین «شادوبن» شده‌اند. این اتفاق زمانی می‌افتد که پلتفرم وارد عمل می‌شود تا پست‌های فرد در فید دیگران دیده نشود. به طور دقیق‌تر شادوبن اینستاگرام به حالتی گفته می‌شود که به واسطه آن و مطابق با سیاست‌های از پیش تعیین‌شده پلتفرم مانع رشد و افزایش بازدید صفحه می‌شود، و نهایتاً پیج افرادی را که قوانین اینستاگرام را به نوعی نادیده گرفته یا نقض کرده‌اند، محدود یا در مواقعی مسدود می‌کند.
کاربران مدعی هستند استوری‌های ۲۴ ساعته آن‌ها که اشاره به درگیری‌های غزه داشته با بازدید کمتری روبه‌رو شده‌است و حساب‌های کاربری‌شان به راحتی در بخش جست‌وجو یافت نمی‌شود.

شرکت فناوری اعلام کرد بخش استوری‌های اینستاگرام دچار یک باگ شده و این امر هیچ ارتباطی با موضوع مورد نظر ندارد.


بیشتربخوانید


«تاکتیک غرب وحشی» در همه‌گیری کرونا

در بحبوحه روز‌های آغازین همه‌گیری کرونا در دنیا، طبق آمار مقامات رسمی آمریکا، در پی شیوع ویروس کرونا و بازگشایی فروشگاه‌های اسلحه در این کشور، فروش سلاح در این ماه رکورد تاریخ آمریکا را شکست. ارتباط شکستن رکورد تاریخ آمریکا در فروش اسلحه با همه‌گیری شیوع کرونا را هنگامی بهتر درک می‌کنیم که بدانیم دولت آمریکا برای تأمین کالا‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود، ماسک‌ها و کالا‌های خریداری شده از سوی متحدان غربی خود همچون آلمان و فرانسه را دزدیدند! رفتاری که «اندریاس گیسل» سناتور امور داخلی برلین آن را «دزدی دریایی به سبک مدرن» نامید و خبرگزاری رویترز از این روش به «تاکتیک غرب وحشی» تعبیر کرد. خلاصه‌اش اینکه غرب وحشی همچنان همان غرب وحشی است که بومیان سرخ پوست را در آمریکا قلع و قمع می‌کند، در بحبوحه کرونا به جای رکوردشکنی فروش مواد ضدعفونی و ماسک، رکورد فروش اسلحه را می‌شکند و مردم فلسطین و غزه را به جرم ماندن در سرزمینشان به خاک و خون می‌کشد و در نهایت هم می‌کوشد تا در فضای مجازی و پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام آن‌ها را تروریست معرفی کند و حمایت آشکارش را از رژیم صهیونیستی بی‌پروا فریاد می‌کند و در خلق چنین صحنه‌هایی نگران حقوق بشر نیست!

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
حق وتو را از آمریکا بگیرید
آخرین اخبار