رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد:

ورزشگاه آزادی گناباد سند مالکیت اداره ورزش را ندارد

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت: ورزشگاه آزادی گناباد با ۱۶ هکتار وسعت بعد از گذشت چندین سال از بهره برداری آن هنوز سند مالکیت برای اداره ورزش و جوانان را ندارد که اگر این مهم مرتفع نشود اجازه هزینه در آن را نخواهیم داشت.

علی اصغر اکبری رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد در نشست خبری گفت: یکی از مشکلات اداره ورزش و جوانان شهرستان کمبود نیروی انسانی است و هم اکنون این اداره با ۵ نیرو باید ۳۰ هیئت ورزشی و برنامه‌های دیگر را مدیریت کند.

وی ادامه داد: این کمبود نیرو در حوزه جوانان بیشتر شده و در کل استان دو کارشناس جوانان داریم و ادارات شهرستانی از این موضوع بی بهره هستند و این مهم باعث شده در حوزه جوانان اقدام خاصی در شهرستان‌ها صورت نگیرد و بیشتر به بخش نامه‌های ابلاغی بسنده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد خاطر نشان کرد: باید ورزش از جوانان جدا شود در غیر این صورت جوانان ضرر خواهند کرد و نمی‌توان اقدام خاصی انجام داد و حتی در یک سال اخیر یک ریال اختصاص اعتبار به حوزه جوانان نداشته ایم.

اکبری با اشاره به فعالیت‌های اداره ورزش در ساعت عصر بیان داشت: نیرو‌های اداره ورزش و جوانان دو شیفت کار می‌کنند و برای هفته تربیت بدنی پیش بینی ۵۰ برنامه ورزشی در شهرستان شده که برخی از آن‌ها در حال اجرا است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات در یک سال اخیر بهره برداری از ۶ زمین مینی فوتبال بوده و چند زمین چمن مصنوعی را در دست اقدام داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد عنوان کرد: یکی از بزرگترین گود‌های باستانی شرق کشور در روستای بیلند گناباد در حال اجرا است که خیرین تاکنون ۵ میلیارد تومان در آن هزینه کرده و ۵۰۰ میلیون تومان امسال اعتبار به آن اختصاص یافته است و برای تکمیل نیز به ۱.۵ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

اکبری گفت: ۵ خانه ورزشی روستایی در هفته دولت افتتاح کردیم که ۱۵۰ میلیون تومان برای تجهیز آن هزینه شده همچنین ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات ورزشی توزیع کرده ایم و بیش از ۴ میلیارد تومان از محل بودجه نفت جذب اعتبار برای ورزش شهرستان داشته ایم.

وی افزود: در سال گذشته میزان اعتبار تعمیرات ما ۵۰ میلیون تومان بوده که امسال به ۸۰۰ میلیون تومان رسید و همچنین بنیاد علوی نیز برای ۵ زمین ورزشی ۳.۵ میلیارد تومان اختصاص داده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد با اشاره به فرسودگی امکانات ورزشی تحت مدیریت این اداره بیان کرد: در استادیوم ملت به دلایل قانونی فقط می‌توانیم در مسیر تندرستی آن هزینه کنیم، سالن سرپوشیده تختی نیز ۴۰۰ میلیون تومان برای سیستم گرمایش و کف پوش در نظر گرفته شده که در حال انجام امور اداری آن هستیم و برای روشنایی سالن‌های ورزشی نیز تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ایم.

اکبری بیان کرد: ورزشگاه آزادی گناباد با ۱۶ هکتار وسعت بعد از گذشت چندین سال از بهره برداری آن هنوز سند مالکیت برای اداره ورزش و جوانان ندارد که اگر این مهم مرتفع نشود اجازه هزینه در آن را نخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع هزینه‌های صورت گرفته در حوزه ورزش گناباد خیرین و دولت ۳۰ میلیارد تومان هزینه انجام داده اند.

رئیس اداره ورزش وجوانان گناباد اظهارداشت: در سال قبل ۲ باشگاه دارای مجوز داشتیم که امسال به ۳۰ باشگاه رسیده تا نظارت‌ها بر این باشگاه‌ها تقویت و برای پرداخت‌های خسارت آسان‌تر بتوان اقدام کرد.

اکبری در خصوص پروژه‌های نیمه تمام این اداره نیز اظهارداشت: در کل شهرستان ۴ پروژه ورزشی تحت مالکیت این اداره وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در خصوص افتتاح خانه جوانان گناباد و عدم بهره برداری از آن نیز گفت: خانه جوانان گناباد در سال ۹۹ افتتاح شده در حالی که تکمیل نبوده و حتی انشعابات آب، برق و گاز نداشته که از سالن کناری آن گرفته شده است. متاسفانه به دلیل اختلافی که پیمانکار پروژه با اداره فنی اداره کل ورزش و جوانان داشت سال گذشته اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی آن برگشت خورد، اما امسال ۶۰۰ میلیون تومان برای رفع مشکلات آن جذب کرده ایم.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد بیان کرد: برای احداث چمن مصنوعی در مجموعه ورزشی آزادی به ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سال مالی آینده به دنبال آن خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار