راه اندازی ۴۵ پایگاه سنجش سلامت دانش‌آموزی در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پایگاه‌های سنجش سلامت دانش‌آموزی برای نخستین بار از فصل پاییز در استان راه اندازی شدند.

مسعود حمیدی نژاد در حاشیه آیین بازگشایی پایگاه‌های سنجش سلامت در خوزستان گفت: از امروز سوم آبان ماه پایگاه سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در استان آغاز به کار می‌کنند و تا اردیبهشت ماه سال آینده نیز دایر هستند.

او با اشاره به راه اندازی ۴۵ پایگاه سنجش سلامت در استان افزود: پیش‌بینی شده ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در پایه اول برای سال تحصیلی آینده مورد سنجش سلامت قرار گیرند.

رییس اداره آموزش و پرورش خوزستان توسعه و پوشش حداکثری سنجش سلامت را از اهداف آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: مهمترین هدف انجام سنجش سلامت نوآموزان، شناسایی مشکلات و بیماری‌های نهفته در آنان است تا بتوان به موقع بیماری و مشکل آن‌ها را برطرف کرد.

آقای حمیدی نژاد گفت: پیش از این سنجش سلامت پایه اول ابتدایی در تابستان و در مدت زمان سه ماهه انجام می‌شد که به دلایل مختلف و کوتاه بودن زمان، برخی دانش‌آموزان از سنجش بازمی‌ماندند.

او می‌گوید: با دستور وزیر آموزش و پرورش از این پس پایگاه‌های سنجش سلامت در مدت زمان بیشتری برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان دایر هستند و خانواده‌ها فرصت بیشتری برای انجام اقدامات درمانی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان  گفت:  نام‌نویسی دانش‌آموزان برای سنجش به صورت کاملا سیستمی است و از خانواده‌ها درخواست می‌شود تا کار سنجش فرزند خود را به روز‌های پایانی واگذار نکنند.

پایگاه‌های سنجش سلامت دانش‌آموزی در سال‌های گذشته از تیرماه تا شهریورماه دایر بودند.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش خوزستان دانش‌آموزان دیرآموز در فرآیند سنجش سلامت شناسایی می‌شوند که با درمان زودهنگام آن‌ها از بازماندگی تحصیلی تعداد زیادی دانش‌آموز جلوگیری خواهد شد.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در بیش از هشت هزار مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.