رشد ۳۲ درصدی صدور پروانه بار‌های ترافیکی در قزوین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رشد ۳۲ درصدی صدور پروانه عبور بار‌های ترافیکی در استان خبر داد.

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: پروانه عبور بار‌های ترافیکی در استان در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

معیری‌پور افزود: در ماه گذشته ۳۱۲ فقره پروانه عبور صادر شد که این میزان در مهرماه سال گذشته ۲۳۷ فقره بوده است.

وی اضافه کرد: بار‌های ترافیکی در استان قزوین توسط پایانه بار و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبیک صادر می‌شوند.

معیری پور ادامه داد: بار‌های ترافیکی، محموله‌هایی با طول، عرض و ارتفاع غیر معمول و یا با ابعاد خیلی بزرگ و وسیع هستند که خارج از ابعاد خودرو‌های باربری قرار می‌گیرند.

 وی گفت:برای تردد این نوع بار‌ها در جاده که وزن آن‌ها بیش از ۴۴ تن، ارتفاع بیش از ۴.۵متر و عرض بیش از ۲.۶۰ متر است باید پروانه عبور صادر شود.

به گفته معیری پور در پروانه عبور بار‌های ترافیکی مواردی، چون سرعت، مسیرمجاز برای تردد و ساعت عبور قید می‌شود و راننده موظف به رعایت آن است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در حمل بار‌های ترافیکی به علت ارزش و وزن سنگین آن‌ها افزود: رانندگان حتما باید در زمان عبور از پل‌ها، وزن بار و میزان ظرفیت تحمل پل را در نظر داشته و محاسبه کنند تا از بروز حوادث احتمالی مانند ریزش پل جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.