لزوم تدوین راهکارهای عملیاتی برای حفاظت از تنوع زیستی در کردستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی موجب دانش افزایی و تبادل تجربیات شده و می‌تواند به تدوین راهکار‌های عملیاتی مطلوبی برای حفاظت از تنوع زیستی منتهی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان امروز در دوره آموزشی آشنایی با سمندر و راهکارهای حفاظت از آن،  اظهار کرد: وضعیت طبیعی استان کردستان، شرایط زیستگاهی مناسبی را به وجود آورده است که تنوع زیستی بسیار خوبی داشته باشد.

اقبال حمیدی گفت: این دوره‌ها به دلیل اینکه موجب دانش افزایی و تبادل تجربیات و اندیشه ها میشود، می‌تواند به تدوین راهکار‌های عملیاتی مطلوبی برای حفاظت از تنوع زیستی منتهی شوند.

رئیس موسسه خزنده شناسی پارس و مولف کتاب دوزیستان ایران و مدرس این دوره هم به تشریح وضعیت دوزیستان و بوِیژه سمند در ایران و کردستان پرداخت و در مباحث آموزشی خود به موضوعاتی مانند تاریخچه مطالعات دوزیستان در ایران، چرخه زندگی دوزیستان، ارزش و اهمیت دوزیستان و چالش های حفاظت از سمندر و راهکار‌های حفاظت از آن اشاره کرد.

باربد صفایی، نقش بسیار مهم محیط بانان، انجمن‌های محیط زیستی، کوهنوردان، روستائیان در حفاظت از این گونه‌ها را بسیار با اهمیت شمرد.

وی تخریب زیستگاه، انتقال آب، خرید و فروش و بخشی نگری را از چالش‌های حفاظت از این گونه دانست و  خاطر نشان کرد: در عین حال برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی محیط بانان، انجمن‌های محیط زیستی، مردم محلی و کوهنوردان و همچنین تدوین طرح عمل و توجه به ایده حفاظت بدون مرز از راهکار‌های حفاظت از آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.