پذیرش آثار جشنواره ملی «تئاتر سنگر» در مشهد آغاز شد

پذیرش آثار مرحله استانی و منطقه‌ای به جشنواره ملی «تئاتر سنگر» در مشهد ویژه نیروهای مسلح آغاز شد.

دبیر منطقه‌ای چهارمین جشنواره ملی تئاتر سنگر گفت: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۱۵ آبانماه آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

مرتضی اسکافی افزود: خراسان رضوی در چهارمین دوره از جشنواره ملی تئاتر سنگر که ویژه نیرو‌های مسلح است، میزبان مرحله منطقه‌ای آن شده است و آثار هنرمندان استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را پذیرش می‌کند.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره «تئاتر سنگر» بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس، شناسایی نخبگان تئاتر نیرو‌های مسلح استان، افزایش روحیه حماسی جوانان و ارتقای کیفی وضعیت تئاتر نیرو‌های مسلح است که به همت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود و گروه‌های تئاتر نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دبیر منطقه‌ای چهارمین جشنواره ملی تئاتر سنگر ادامه داد: امسال میزبانی مرحله منطقه‌ای این جشنواره به خراسان رضوی واگذار شده است، در این راستا آذرماه امسال آثار ارسال شده در ۲ حوزه تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه‌ای به رقابت خواهند پرداخت.

وی بیان داشت: این رویداد با توجه به اهمیت ویژه تئاتر دفاع مقدس و کارکرد آن در حفظ و اشاعه ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و استعداد و ظرفیت موجود در نیرو‌های مسلح با بهره گیری از تجارب ارزشمند چهار دهه گذشته به ویژه دوران پرافتخار دفاع مقدس و معرفی و گسترش تئاتر توسط گروه‌های تئاتر نظامی با بهره ‏مندی از توانایی‏های هنر تئاتر برگزار خواهد شد.

اسکافی گفت: دبیر اجرایی جشنواره تئاتر سنگر در مرحله استانی و منطقه‌ای «کریم جشنی» است و اعضای هیات داوران مرحله استانی و مرحله منطقه‌ای این جشنواره را «محمد ملتجی، فرشید تمری و عباس طاهری» تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، متقاضیان آثار خود را به شماره ۰۹۱۵۱۵۷۷۴۳۰ در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.