اتخاذ تمهیدات لازم قبل از آغاز بارندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اتخاذ تمهیدات لازم قبل از آغاز بارندگی‌ها در راستای کمک به مشترکان در استان خبرداد.

محمد کریمی اظهار داشت: در مواقع بارندگی‌های شدید، در اثر ورود آب‌های سطحی به صورت طبیعی یا غیر طبیعی، شبکه‌های جمع آوری فاضلاب‌ها ظرفیت و گنجایش عبور همه پساب‌های شبکه فاضلاب را ندارد.

وی افزود: در چنین مواقعی مشترکان شاهد پس زدگی فاضلاب در ساختمان‌ها به خصوص قسمت‌های پایین آن‌ها نظیر طبقه همکف، زیر زمین، پارکینگ و... خواهند بود.

کریمی اضافه کرد: این امر ممکن است باعث بروز مشکلات فراوان، خسارات مالی و آسیب‌های جانی به مشترکان شود.

وی بیان داشت: در همین راستا از مشترکان مناطق دارای شبکه جمع آوری فاضلاب به خصوص ساکنان در طبقات پایین ساختمان‌ها درخواست می‌شود نکات لازم را رعایت کنند. 

کریمی تصریح کرد: هر ماه خاصه قبل از شروع بارندگی با برداشتن دریچه سیفون و با فشار شیلنگ آب اقدام به شستشوی داخل سیفون نموده تا احتمال گرفتگی آن کمتر شود و حتما درب سیفون را بگذارند تا از ورود اجسام خارجی به داخل آن جلوگیری شود، زیرا این امر موجب گرفتگی سیفون و در نهایت پس زدگی فاضلاب به منزل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: از ریختن زباله و اجسام جامد، روغن و مواد شیمیایی داخل شبکه جمع‌آوری فاضلاب که موجب گرفتگی و باعث اختلال در شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب می‌شود جدا خودداری شود.

کریمی افزود: با توجه به اینکه بعد از نصب سیفون فاضلاب و بهره برداری از آن، مشترک مسئول نگهداری از سیفون می‌باشد، لذا از هر گونه دست کاری در سیفون و اتصالات مربوط به آن خودداری شود.

وی بیان کرد: جهت جلوگیری از برگشت فاضلاب یا جانوران موزی به داخل ساختمان نسبت به نصب شیر یک طرفه اقدام نمایید. (محل نصب شیر یک طرفه در انتهای لوله فاضلاب ساختمان و قبل از سیفون می‌باشد.) اگر سابقه پس زدگی فاضلاب در ساختمان خود را دارید، جهت کاهش خسارات و خطرات احتمالی از قرار دادن لوازم و تجهیزات حساس و قیمتی در قسمت‌های پایین ساختمان خودداری نمایید.

کریمی ادامه داد: با توجه به اینکه اتصال آب باران، به شبکه جمع‌آوری فاضلاب غیر مجاز بوده و دلیل اصلی پس زدگی فاضلاب در مواقع بارندگی به داخل منازل مشترکین این امر می‌باشد باید از اتصال آب باران منازل به سیستم فاضلاب خانگی و یا هدایت آب‌های جمع شده در معابر به منهول‌های فاضلاب خودداری گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار