در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احتمال جنگ داخلی در اسرائيل زياد است

قنادباشی گفت: احتمال جنگ داخلی در اسرائيل زیاد است و ممکن است ضربه اصلی به صهیونیست‌ها اینگونه وارد شود.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره تحولات غزه اظهار کرد:  واکنش ایران و نیرو‌های مقاومت متناسب با نوع ضربات کاری است که می‌تواند برای دشمن و حمله آن‌ها بازدارنده باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران  در نشان دادن واکنش بسیار سنجیده و درست و با دقت عمل خواهد کرد و کوشش ما آن است که اهدافی که صهیونیست‌ها دارند تحقق پیدا نکند.

او با اشاره به اینکه حضور منطقه‌ای ایران یکی از ابزار‌ها و راه‌هایی است که اجرایی کردن هرگونه واکنش ایران را به شکل  غیر مستقیم امکان پذیر می‌کند ادامه داد: گروه‌های مقاومت چه در لبنان و یا در مناطق دیگر آن‌ها متناسب با هم و با هماهنگی اقدام می‌کنند که می‌تواند برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بسیار نگران کننده و هراس آور باشد.

قناد باشی گفت: البته باید بدانیم صهیونیست‌ها به شکل همه جانبه خیال ورود زمینی به نوار غزه را داشتند و آن ادعا‌هایی که درباره ورود زمینی به نوار غزه داشتند را عملی کنند چرا که می‌دانند اگر نشود وجه آن‌ها در داخل و خارج نابود می‌شود.

وی گفت: آن‌ها می‌خواهند به اندازه‌ای وارد شوند که موضوع حمله و وارد شدن به نوار غزه عملی شود و می‌دانند که ورود کامل آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد فاجعه و مشکل بزرگتری شود.

قناد باشی درباره تهدید‌های آمریکایی‌ها بر علیه ایران و نیرو‌های مقاومت گفت: آمریکایی‌ها ممکن است کلمات عجیبی را مطرح کنند، اما حتما کسانی که در تیم‌های عملیاتی آمریکایی‌ها هستند می‌دانند توانمندی ما و آن‌ها در چه شرایطی است.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها بار‌ها کشور ما را تهدید کردند. ترامپ زمانی عنوان کرد ۵۲ نقطه ایران را مورد هدف قرار می‌دهیم. او نمی‌دانست چه می‌گوید و زمانی که فهمید با این کار با چه واکنشی از سوی ایران مواجه می‌شود از حرف خود منصرف شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در این جنگ صهیونیست‌ها نسبت به گذشته و جنگ‌های دهه‌های پیش تلفات بیشتری را داشتند. از ۲۰۰۵ تا امروز صهیونیست‌ها ۱۰ جنگ را علیه نوار غزه‌ها آغاز کردند و در همه آن‌ها خودشان تقاضای آتش بس را دادند و اکنون صهیونیست‌ها در داخل مردمشان خواستار آتش بس و پایان این جنگ هستند و توانمندی این که روز‌ها در پناهگاه باشند ندارند و این ضعف درونی آن‌ها است.

وی گفت: اختلافات سیاسی که باز هم در حال تشدید شدن است و هر گاه ممکن است به درگیری‌های داخلی در اسرائیل بیانجامد. قبل از عملیات حماس روزنامه‌ها درباره جنگ داخلی در اسرائیل حرف می‌زدند و اکنون بی اعتمادی نسبت به ارتش نیرو‌های صهیونیستی ایجاد شده است.

قناد باشی در پایان گفت: احتمال جنگ داخلی نیز زیاد  است و ممکن است ضربه اصلی به صهیونیست‌ها اینگونه وارد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
الهی خودشون به جون خودشون بیفتند و هم دیگر را ازبین ببرند تا فلسطین یه نفسی بکشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
انشالله زودتر راه قدس باز شود و همگان استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
به نظر من جنگ داخلی اسرائیل حتمی است که باید بدینوسیله از هم بپاشد انشاء الله
آخرین اخبار