مجلس تصویب کرد؛

اختصاص ۵ درصد از بودجه عمومی کشور برای تقویت بنیه دفاعی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه هفتم پنج درصد از بودجه عمومی کشور را به تقویت بنیه دفاعی اختصاص دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)، بند (الف) ماده ۱۰۲ لایحه برنامه هفتم را به تصویب رساندند. بر این اساس نمایندگان مجلس برای تقویت بنیه دفاعی کشور سازوکاری را تعیین کردند.

در این مصوبه آمده است:

الف- دولت مکلف است در اجرای بند (۲۳) سیاست‌های کلی برنامه هفتم و به‌منظور افزایش توان بازدارندگی، پیش کنشگری و دفاعی کشور در تراز قدرت منطقه‌ای و تأمین منافع و امنیت ملی، حداقل پنج درصد (%۵) از بودجه عمومی کشور را به عنوان سهم تقویت بنیه دفاعی در ردیف‌های خاص تقویت بنیه دفاعی (مطابق مصوبه فرماندهی معظم کل قوا) در بودجه سالانه کشور اختصاص دهد. منابع و اعتبارات تقویت بنیه دفاعی حسب تأکید فرمانده معظم کل قوا به‌طور کامل تأمین می‌گردد، چنانچه به هر دلیلی امکان تأمین نباشد، دولت مکلف است در صورت درخواست ستادکل نیرو‌های مسلح، بخشی از سهم تعیین شده را به صورت انواع نفت خام و میعانات گازی تحویل نماید. نیرو‌های مسلح مجازند بخشی از سهمیه نفت خام و میعانات گازی را جهت صادرات فراورده و مشتقات آن در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های تابعه و مرتبط استفاده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار