مردم باید به مباحث آموزشی در زمینه حوادث و بلایای طبیعی اهمیت دهند

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت:هلال‌احمر استان کلاس‌ آموزشی را برای عموم مردم برگزار می‌کند همچنین برگزاری مانور برای نیروهای تخصصی در بحث حوادث و سوانح در دستور کار قرار دارد.

 حسن مصفا، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان  بیان کرد: بعد از زلزله‌های ویرانگری که در ژاپن اتفاق افتاد جامعه جهانی توجه ویژه‌ای به پیشگیری و آمادگی در برابر بلایا و حوادث طبیعی پیدا کردند و برنامه‌های ویژه‌ای برای پیشگیری و آمادگی مردم برگزار شد آموزش‌های خاصی در بحث‌های مختلف مثل زلزله و... به مردم آموزش داده می‌شود.

 وی ادامه داد: بسیار مهم است که مردم ما در بحث‌های مختلف آمادگی لازم را داشته باشند و بتوانند به‌درستی با آن مقابله کنند تا تلفات را به حداقل برسانند جمعیت هلال‌احمر استان کلاس‌های مختلف آموزشی را برای عموم مردم برگزار می‌کند همچنین برگزاری مانور برای نیروهای تخصصی در بحث حوادث و سوانح در دستور کار قرار دارد.

 معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تشریح کرد: اولویت در بحث پیشگیری است اگر خدایی ناکرده اتفاقی افتاد بدانیم باید چگونه با آن مواجهه شویم، حوادثی که بیشتر متوجه مردم این سیستان و بلوچستان است می‌توان به سیل، زلزله، طوفان، گردوخاک اشاره کرد هرچند که طوفان و گردوخاک بیشتر شایع است؛ ولی زلزله و سیلاب‌ها موارد بسیار مهم هستند.

 وی افزود: برنامه‌های آموزشی به‌گونه‌ای طراحی شده است که موارد شایع در این استان به آحاد مردم و نیروهای تخصصی در مدارس و کارکنان دولت در طول سال با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف آموزش داده شود تا افراد با حوادث به بهترین شکل مقابله کنند.

 مصفا باتوجه‌به شرایط تحریم کشور تصریح کرد: تحریم‌ها مانعی برای انجام کارها است تا امکانات و تجهیزات به‌روز را در دسترس داشته باشیم؛ اما تجهیزاتی از سنوات گذاشته در دست داریم و در اگر حوادثی در هر کجای کشور اتفاق بیفتند یک طرح عملیاتی تنظیم شده، استان‌های معین در کوتاه‌ترین زمان وارد عمل می‌شوند و با تجهیزاتی که در اختیار دارند امدادرسانی انجام می‌شود.

 وی مطرح کرد: سیستان و بلوچستان تجهیزات مطلوبی دارد که می‌تواند در ساعات اولیه اقدامات اولیه را انجام دهد، تحریم تأثیرگذار است به‌خصوص برای بروزکردن تجهیزات و بکار گیری جدیدترین امکانات روز دنیا قطعاً با مشکل مواجهه هستیم؛ اما علم و دانش فرزندان این مرزوبوم و تجهیزاتی که در دست داریم می‌توانیم به‌پیش رویم.

 معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید به مباحث آموزشی اهمیت دهند با علاقه و پیگیری به دنبال پیگیری باشند قطعاً زمانی که آموزش باشد در کنار آن همراهی مسئولان می‌توان آسیب‌های این قبیل حوادث را کاهش داد تا در زمان بروز حوادث حداقل افراد بتوانند حداقل خود و خانواده‌هایشان را از این حوادث مصون دارند.

برچسب ها: امداد و نجات ، سوانح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار