معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری:

کمک به کودکان بی‌سرپرست تنها با بروزرسانی علم و آگاهی تحقق می‌یابد

کاظمی گفت: اگر شرایط و علم الان را در گذشته داشتیم قطعا روند بهتری در امور کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست صورت می‌گرفت.

سید علی کاظمی، معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری در نشست بررسی و حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست اظهار داشت:در جایگاه خوبی ایستاده ایم، زیرا تقریبا زیرساخت‌های عمومی ما برای نوجوانان و کودکان کامل است. ما این جا هستیم تا قوانینی که ایراد دارد را رفع کرده و  ارتقا دهیم. ما در حال رسیدن به استاندار‌ها هستیم که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، او گفت: در قانون مدنی ۳ روش برای حمایت از کودکان وجود دارد؛ یک مورد وصی یا همان، ولی که شامل پدر و پدربزرگ می‌شود، دیگری قیم کودک (جانشین، ولی) و همین طور امین موقت.

کاظمی تصریح کرد:قانون اجازه داده است که طبق قانون، ولی بتواند حمایت‌های کافی را برای خانواده و کودکان اجرا کند.

او از روش‌های سرپرستی در گذشته این طور گفت: در سال ۱۳۵۳ قانون حمایت کودکان بی سرپرست تصویت شد و خانواده‌ها میتوانستد کودکان تا  ۱۲ سال را به سرپرستی بگیرند البته این قانون برای  کسانی بود که ساکن ایران بودند.

کاظمی در ادامه گفت: در گذشته مراحل به این صورت بود که ابتدا از دادگاه مجوز گرفته می‌شد و بعد خانواده‌ها کودکی را از بهزیستی انتخاب می‌کردند. همچنین این سازمان بعد از انقلاب هم تکمیل‌تر شد و توانست با  برخی نهاد‌ها  همکاری خوبی را داشته باشد.  

او بیان کرد: بحث نگهداری‌ها در سازمان بهزیستی از سال ۹۱ جدی‌تر شد و در قوه قضایی هم لایحه جداگانه به خود اختصاص داد. ۲۷ ماده دراین لایحه آمده که یکی از این موارد افزایش سن و تابعیت بود. ناگفته نماند اگر شرایط و علم الان را در گذشته داشتیم قطعا روند بهتری در این امر وجود داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار