سرطان و دیابت بیشترین هزینه‌ها را در صندوق بیماران صعب العلاج داشته اند

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: با همکاری مجلس در سال اول، پنج هزار میلیارد تومان به صندوق بیماران صعب العلاج اختصاص داده شد.

مهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در مراسم آیین روز ملی بیمه سلامت گفت: صندوق بیماران صعب العلاج موضوع مهمی است و با همکاری مجلس در سال اول پنج هزار میلیارد تومان به این صندوق اختصاص داده شد. بیماری های ویژه این صندوق مشخص شده اند و بالای ۹۵ درصد از این بیماری های پرهزینه مانند سرطان تحت پوشش این صندوق قرار گرفته اند. سرطان و دیابت بیشترین هزینه ها در صندوق بیماران صعب العلاج را داشته اند. 

او گفت: در مناطق مختلف توفیق خوبی در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی به دست آمده است. ۱۸ سال نظام الکترونیک سلامت نوشته شده بود؛ اما به دلیل سختی کار، انجام نشده بود.

ناصحی اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع در ۵۹ شهر کشور آغاز شده است و گسترش خواهد یافت. الان با ۹۹ مرکز ناباروری قرارداد داریم و درمان ناباروری در بخش دولتی تا ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. ۵۷ هزار زوج نیز نشان دار شده اند. در حال حاضر ۵۹ خدمت توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند. 

او ادامه داد: پرداختی های بیمه سلامت به روز است و در تمام مراکز دولتی و خصوصی پرداختی ها را تا مهر انجام خواهیم داد. در سال جاری دو دهک دیگر پایین جامعه علاوه بر سه دهک قبلی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند. 

ناصحی افزود: بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه در این دولت انجام شده است و طبق اعلام وزارت رفاه شش میلیون نفر از این دهک ها به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند. 

او گفت: عدالت در سلامت موضوع مهمی است. بر اساس قانون اساسی بیمه سلامت شکل گرفته و این سازمان در راستای حفاظت از سلامت مردم ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
جان مردم از این همه هزینه ودرمان گرفته شده حقوق می گیری 6 تومن هزینه دندانپزشکی بالای ده تومن واقعا خداکنه یکی بیاد مردم حمایت کنه وگرنه کمتر پزشکی دلش به حال مردم بسوزه هر روز هزینه ها بالا تر میره خدا به داد ملت برسه
آخرین اخبار