مرز خسروی ظرفیت لازم برای تردد کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات را دارد

مدیر حج و زیارت استان گفت : مرز خسروی ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای تردد کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات را دارد، اما وجود برخی مسائل باعث شده تا شرکت‌های مجری رغبت چندانی برای اعزام کاروان‌های زیارتی از این مرز نداشته باشند.

کریمی خو مدیر حج و زیارت استان گفت : یکی از دلایل عدم اعزام کاروان‌های عتبات عالیات از مرز خسروی بالا بودن هزینه اسکان در مراکز اقامتی واقع در نزدیکی این مرز است.

مدیر حج و زیارت استان اضافه کرد: هرچند پیگیری‌های زیادی را انجام دادیم تا مراکز اقامتی قصرشیرین تخفیف‌هایی را به شرکت‌های مجری اعزام کاروان‌های زیارتی بدهند، اما این اتفاق نیفتاد و آن‌ها هم ترجیح می‌دهند که زوار را از طریق مرز مهران که زائرسرا‌هایی با قیمت‌هایی پائین دارد، اعزام کنند.

وی اضافه کرد: نبود سیستم حمل و نقل مناسب و بالا بودن هزینه‌ها در آنسوی مرز خسروی از دیگر مشکلاتی است که باعث شده شرکت‌های مجری ترجیح دهند، زوار را از مرز‌های دیگر اعزام کنند.

کریمی خو با بیان اینکه مسئولین استانی باید به مانند زمان اربعین برای مرز خسروی تبلیغات داشته باشند، افزود: همچنین اعطای تسهیلات هم می‌تواند زمینه ترغیب را برای اعزام زوار از این مرز فراهم کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ۲۲ شرکت مجری اعزام زوار به عتبات عالیات هستند، گفت: باتوجه به مشکلات پیش آمده، بنا داریم در کرمانشاه هم یک شرکت مجری را راه اندازی کنیم و صفر تا ۱۰۰ خدمات اعزام زوار استان را از طریق همین شرکت و از طریق مرز خسروی انجام دهیم.

وی یادآورشد: با استان‌های دیگر رایزنی‌هایی داشته ایم تا زوار خود را با قطار و یا هواپیما به کرمانشاه منتقل کرده و از طریق مرز خسروی راهی عتبات عالیات شوند.

به گفته این مسئول، در حال حاضر هزینه اعزام هر زائر به عتبات عالیات بین پنج میلیون و ۵۰۰ تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای شش یا هفت شب اقامت است.

وی اضافه کرد: هم اکنون هر هفته یک تا دو کاروان از کرمانشاه عازم عتبات عالیات می‌شود و پیش بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده تعداد اعزام‌ها افزایش پیدا کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۳:۰۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
کاملا درست گفتی همشهری خلایق هرچه لایق ازهمون ده کوره مهران تردد کنند، مرزخسروی دروازه اصلی وچندین هزارساله کربلاست این هم میگذره زمان صدام مرزخسروی ما همه جوره رونق داشت ومهم بود حالا روستای مهران مهم شده البته مهم نیست دنیا دوران دورانه ویه روزی به زودی زوددوباره مرزخسروی جایگاه واقعی خودش روپیدامی کنه به امید ان روز انشااله فقط مرزخسروی دروازه کربلاست فقط حالا دولت هرکاری می خواد انجام بده نمی توانه مرزخسروی روتضعیف کنه ومهران دورافتاده رو برجسته کنه ،همیشه دربروی یه پاشنه نمی چرخه
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۲:۳۱ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
آقای کریمی عزیز هرکس خیلی خیلی منت داشت ازمرزخسروی دروازه کربلای معلی مشرف بشه وگرنه از همون روستای دورافتاده مهران تردد کنند خلایق هرچه لایق یاعلی شهروند کرمانشاهی
آخرین اخبار