حملات جنگنده‌های صهیونیست به جنوب لبنان

منابع لبنانی خبر دادند جنگنده‌های صهیونیست جنوب لبنان را هدف قرار دادند، اما این حملات تلفات جانی نداشته است.

خبرگزاری ملی لبنان صبح امروز (دوشنبه) گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیست به حومه جنوبی شهر عیتارون حمله کردند و پژواک آن در سراسر جنوب این کشور شنیده شد.

براساس گزارش البیان٬ با توجه به تنش‌هایی که در منطقه پس از جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطین رخ داده، اسرائیل تخلیه حدود ۶۰۰۰۰ صهیونیست را از شهر‌ک‌های نزدیک مرز لبنان آغاز کرده است.

مرز بین لبنان و اراضی اشغالی به طول حدود ۱۲۰ کیلومتر امتداد دارد و از شهر ناقوره در منتهی الیه غرب در دریای مدیترانه شروع می‌شود و به ارتفاعات کفر شوبا و مزارع شبعا در شرق و به کوه شیخ می‌رسد که منطقه مشترک لبنان و سوریه را تشکیل می‌دهد. 

پیشتر درپی تداوم تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و نگرانی‌های مقامات تل‌آویو نسبت به ورود جدی مقاومت اسلامی لبنان به نبرد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی به قدرت بالای حزب الله لبنان اذعان کرد. رسانه‌های عبری در این باره گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان چند افسر و نظامی صهیونیست کشته شدند و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند.

تعدادی از شهرک نشینان نیز به صورت خودخواسته شهرک‌ها را ترک کردند و بیشتر شهرک‌های شمالی در حال حاضر خالی شده و فقط سربازان صهیونیست در آنجا مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
هیچیک از این اقدامات وحشیانه، پیروزی نظامی برای اسرائیل محسوب نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
سپاه: اگر تکلیف شود موشک مستقیم به سوی اسرائیل شلیک می کنیم
آخرین اخبار