ثبت ۲ هزار و ۷۸۸ فقره ازدواج در چهارمحال و بختیاری

در چهار ماه نخست امسال ۲ هزار و ۷۸۸ واقعه ازدواج شامل ۲ هزار و۲۳۷ واقعه شهری و ۵۵۱ واقعه روستایی به ثبت رسیده است.

سید مهدی موسوی مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: هفت هزار و ۶۱ مورد واقعه ولادت در نیمه نخست امسال در این استان به ثبت رسید.

وی افزود: از این تعداد واقعه ولادت سه هزار و ۶۵۲ تولد پسر و سه هزار و ۴۰۹ تولد دختر به ثبت رسیده است.

موسوی اظهار کرد: نسبت جنسیت ولادت در نیمه نخست امسال ۱۰۷ بود به این معنی که به ازای تولد هر یکصد دختر، ۱۰۷ پسر به دنیا آمده است.

وی با اشاره به ثبت هفت هزار و ۱۱۷ واقعه تولد در نیمه نخست پارسال ادامه داد: نرخ ولادت در نیمه نخست امسال ۱۳.۸۹ صدم در هر هزار نفر است که نسبت به ۱۴.۶ در هر هزار نفر سال گذشته معادل ۱۷ صدم درصد در هزار نفر کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری افزود: با وجود سیر کاهشی ولادت در نیمه نخست امسال؛ میزان ولادت در شهرستان‌های لردگان با تفاوت نرخ ۱.۵۳ بالاترین نرخ، سامان با چهار صدم و فارسان با ۶۷ صدم درصد در هزار نفر مثبت بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان فلارد نیز با تفاوت نرخ ۲.۴ صدم درصد کاهشی‌ترین نرخ ولادت استان را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص داده است.


بیشتر بخوانید


موسوی گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۳۶ مورد دوقلو و شش مورد سه قلوزایی شامل دو مورد در شهرکرد، دو مورد لردگان و فارسان و بروجن هر کدام یک مورد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در نیمه نخست امسال ۱۵ مورد معادل ۲ دهم درصد از موالید مربوط به پدران ۶۰ سال و بیشتر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در نیمه نخست امسال دو هزار و ۲۲۴ واقعه فوت در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید که از این تعداد هزار و ۳۲۲ مورد مرد و ۹۰۲ مورد زن ثبت شده است.

موسوی با اشاره به کاهش ۲۲ صدم درصدی شاخص ثبت فوت در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: نسبت جنسیت فوت ثبت‌شده در نیمه نخست امسال ۱۴۶.۶ دهم درصد (به ازای فوت هر یکصد زن، ۱۴۶.۶ مرد فوت می‌شود) است.

وی افزود: نرخ ثبت فوت در نیمه نخست امسال ۴.۳۷ در هر هزار نفر جمعیت ساکن استان است که این نرخ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵۹ در هر هزار نفر جمعیت را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: در چهار ماه نخست امسال، دوهزار و ۷۸۸ واقعه ازدواج شامل دوهزار و۲۳۷ واقعه شهری و ۵۵۱ واقعه روستایی به ثبت رسیده است.

موسوی ادامه داد: نرخ ثبت ازدواج در چهار ماه امسال ۸.۲۳ صدم در هر هزار نفر بود که نسبت به نرخ ۸.۸۴ صدم درصد سال گذشته ۶۱ صدم درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: تفاوت نرخ ازدواج در شهرستان‌های خانمیرزا با ۱.۲۳ در هر هزار نفر جمعیت، فلارد با نرخ ۷۸صدم و کیار با ۵۳ صدم بیشترین نرخ ازدواج در بین شهرستان‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.

موسوی گفت: در چهارماه اول امسال، ۵۱۲ واقعه طلاق در استان به ثبت رسید که از این تعداد ۴۵۲ مورد شهری و ۶۰ مورد روستایی بود.

وی ادامه داد: میانگین سن طلاق برای زوج در چهارمحال و بختیاری ۳۹.۱ و برای زوجه ۳۳.۷۹ صدم اعلام شده درحالی که این آمار در سال گذشته به طور میانگین برای زوج ۳۸.۱۸ و زوجه ۳۲.۶۷ بوده است.

موسوی گفت: تفاوت نرخ طلاق امسال در پنج شهرستان لردگان، کیار، فلارد، شهرکرد و بروجن در چهار ماه گذشته کاهشی و به ترتیب ۷۱، ۱۵، ۹، هشت و یک صدم درصد اعلام شده است.

وی افزود: میانگین سن طلاق در کشور را برای زوج ۳۸.۷۷ و برای زوجه ۳۳.۹۶ اعلام کرد و گفت: این آمار در چهارمحال و بختیاری برای زوج ۳۹.۱صدم و برای زوجه ۳۳.۷۹ صدم احصا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار