دانش بنیان‌های خراسان رضوی برای هوشمندسازی توزیع آب کنسرسیوم تشکیل دادند

شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی در موضوع صادرات محصولات هوشمند سازی شده در شبکه توزیع آب، برای نخستین بار ذیل یک قرارداد حقوقی، کنسرسیوم تخصصی صادراتی بر اساس توانمندی‌های خود تشکیل دادند.

رییس هیات مدیره انجمن شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی گفت: هر کدام از این شرکت های دانش بنیان، تخصص خاصی دارند و با ایجاد کنسرسیوم می‌توانند خدمت کامل تری را ارائه دهند.

قرارداد کنسرسیوم به مشارکت و اتحاد ۲ یا چند نفر یا چند شرکت یا سازمان یا ترکیبی از آنها باهم گفته می شود که برای رسیدن به یک هدف، فعالیت های هماهنگ دارند یا منابعشان را با هم ادغام می کنند به عبارتی دیگر شراکت افراد یا سازمان‌ها برای انجام یک پروژه خاص کنسرسیوم نامیده می‌شود.

سید مهدی مدنی با اشاره به این که تنها راه گرفتن ابر طرحها (مگا پروژه‌ها) شکل گیری این گونه کنسرسیوم‌هاست افزود: با این روش، شرکت‌ها می‌توانند بر اساس توانمندی‌های خود در طرح‌های کلان مشارکت کنند همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده، دارندگان ابر طرحها (مگا پروژه ها) نیز علاقمند هستند تا طرح های خود را در اختیار کنسرسیوم های تخصصی قرار دهند.

وی ادامه داد: از ضرورت‌های شکل گیری چنین شرکتهایی در این عرصه می توان علاوه بر صیانت از منابع ملی به کاهش شدت مصرف انرژی، افزایش تاب آوری تأسیسات، افزایش بهره وری نیروی انسانی و رضایتمندی مردم اشاره کرد.

ریس هیات مدیره انجمن شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی گفت: با شکل گیری این مشارکت، می‌توانیم در بازارهای بین المللی و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس که در حوزه آب‌رسانی دچار مشکل هستند، حضور موثری پیدا کنیم و این اقدام باعث ترغیب سایر شرکتها برای شکل گیری این گونه کنسرسیوم ها و مشارکت بین شرکتی خواهد شد.

مدنی افزود: طرح مشارکت این شرکت های دانش بنیان با موضوع هماهنگی و همکاری بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه هوشمندسازی شبکه‌های آب شهری و ایجاد کنسرسیوم تخصصی به معاونت علمی ریاست جمهوری و اقتصاد دانش بنیان ارائه و با استقبال بسیار خوبی از سوی آنان رو به رو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار