واکسن آنفلوآنزا برای افراد در خطر رایگان است

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های در معرض خطر خبر داد.

محمدرضا امینی، مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به تأثیرگذاری واکسن آنفلوآنزا بر پیشگیری از ابتلا به این بیماری توصیه کرد: زنان باردار، سالمندان و بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای این واکسن را تزریق کنند.

به گفته او، واکسن آنفلوآنزا اعم از ایرانی و خارجی در مراکز بهداشتی شهرستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت توزیع شده است. 

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: با توجه به دستورالعمل کشوری گروه‌های در معرض خطر بیشتر اعم از زنان باردار، بیماران دارای بیماری‌های مزمن و سالمندان به ترتیب اولویت می‌توانند واکسن آنفلوآنزا را رایگان تزریق کنند.

امینی با بیان اینکه روز‌های پایانی شهریور تا اواخر مهر ماه بهترین زمان برای دریافت واکسن آنفلوآنزا است، تصریح کرد: ایمنی افراد پس از ۲ هفته از تزریق واکسن آنفلوآنزا ایجاد می‌شود.

او همچنین گفت: با توجه به بررسی‌های روزانه تاکنون افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا در استان گزارش نشده، اما تأکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر موارد ابتلا شبه آنفلوآنزا است که این مهم نیز با توجه به فصل پاییز و سرد شدن هوا طبیعی است.

به گفته امینی، با سردتر شدن هوا، احتمال افزایش ابتلا به آنفلوآنزا یا شبه آنفلوآنزا و سرماخوردگی به ویژه در مکان‌های تجمعی اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، آسایشگاه‌های تحت نظر بهزیستی وجود دارد و در این رابطه تعداد بیماران سرماخوردگی به صورت جزئی در حال افزایش است.

او تصریح کرد: نمونه‌هایی که از بیماران به صورت سرپایی یا بستری از بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت (مراکز منتخب) گرفته می‌شود، مرتب در آزمایشگاه‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت پیشگیری از بیماری‌های ویروسی اعم از سرماخوردگی، آنفلوآنزا و بیماری کووید ۱۹ تأکید کرد و گفت: در مراکز دارای ریسک بالا و تجمعی باید به توصیه‌های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک توجه شود.

امینی همچنین یادآور شد: بیماران مبتلا به بیماری‌های ویروسی برای پیشگیری از شیوع بیماری حتما باید ۵ روز در منزل استراحت کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۱:۳۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
سلام،

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۹:۱۳ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
اتفاقا نباید زد یکی ازهمکاران زده کرونا گرفته مجدد.فقط مراقبت همین