ساخت رباتی برای تشخیص زودهنگام سرطان در بانوان

دانشمندان رباتی را طراحی کرده اند که می‌تواند به تشخیص زودهنگام سرطان سینه کمک کند.

دانشمندان رباتی با پنج «انگشت» ساخته اند که می‌تواند برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه مورد استفاده قرار گیرد، به گونه‌ای که این ربات می‌تواند علائم توده‌های سرطانی احتمالی را اسکن کند.

 به زنان توصیه می‌شود که به طور مرتب از نظر وجود توده بدن خود را چک کنند، اما بسیاری از آن‌ها این کار را فراموش می‌کنند یا مطمئن نیستند. اکنون مهندسان دانشگاه بریستول رباتی با پنج «انگشت» ساخته‌اند که می‌تواند این کار را در آینده برای آن‌ها انجام دهد.

 اگرچه تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، اما امید می‌رود که این ربات در سه سال آینده روی زنان آزمایش شوند و در آینده در مراکز خرید و داروخانه‌ها برای بررسی سریع عرضه شوند.

مهندسان نمونه اولیه دستگاه خود را روی یک بلوک سیلیکونی آزمایش کردند تا نشان دهند که می‌تواند کل سطح را بپوشاند. دست ربات بر روی یک بلوک سیلیکونی با سنگ مرمر آزمایش شد تا نشان دهنده یک توده در سینه باشد. دست این ربات قادر به تشخیص یک توده تا عمق ۲۰ میلی متری (سه چهارم اینچ) در زیر سطح پوست بود.

 اسکن کامل در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ دقیقه طول می‌کشد، اما محققان امیدوارند که آن را به کمتر از پنج دقیقه کاهش دهند.

 جورج جنکینسون، مهندسی که توسعه این ربات را رهبری کرده است، گفت: اگر این ربات در آزمایشات بعدی مفید باشد، هدف ما این است که آن را در مراکز خرید، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی ببینیم، تا زنان بتوانند یک اسکن سریع از سینه خود دریافت کنند.

منبع: اخبار الیوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۵ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
لعنت به سرطان .خدایا هیچکی دچار بیماری سرطان نشه هر کسی هم درگیر این بیماریه شفا بده .یکسال و ۲ماه و ۱۷ روزه مادرم رو ازم گرفت هر روزی که میگذره بیشتر نبودنش اذیتم میکنه خدایا چقدر بی مادری سخته مادر فرشته س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۱ آبان ۱۴۰۲
مادر من هم در اثر سرطان سینه متاستاز فوت شد. خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
اتفاقا من 99 درگیر بیماری سرطان شدم هم جراحی هم پرتو درمانی و هم شیمی درمانی آنقدر خوب بود برام این بیماری جالب هست الان هم 4 ماه هست دارم زندگیم رو میکنم جالب در دوران شیمی درمانی اصلا موهاهم نریخت با اینکه بدخیم بود بیماریم خخخ
آخرین اخبار