السیسی: مصر گذرگاه رفح را نبست، اسرائیل آن را بمباران کرد

رئیس جمهور مصر در نشست صلح قاهره تاکید کرد این کشور گذرگاه رفح را نبسته است بلکه این رژیم صهیونیستی بود که آن را بمباران کرد.

«اجلاس بین المللی صلح قاهره» به درخواست عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، امروز شنبه در قاهره افتتاح شد. هدف آن بحث درباره آینده مسئله فلسطین و روند صلح و توقف تشدید تنش‌ها در نوار غزه است.

براساس گزارش الجزیره، این اجلاس با حضور گسترده سران منطقه‌ای و بین المللی به نمایندگی از ۳۱ کشور و ۳ سازمان بین المللی و تعدادی از شخصیت‌های حقوقی جهان برگزار می‌شود.

این اجلاس با سخنرانی السیسی آغاز شد که مهمترین بخش سخنان السیسی عبارت است: در این اجلاس، ما برای توافق بر سر نقشه راه برای احیای روند صلح کار خواهیم کرد. راه حل مسئله فلسطین کوچ نیست، بلکه عدالت و دسترسی فلسطینیان به حق تعیین سرنوشت است. حل مسئله بدون راه حل عادلانه اتفاق نخواهد افتاد و در هر صورت به هزینه مصر اتفاق نخواهد افتاد. مصر گذرگاه رفح را نبست، اما اسرائیل آن را با بمباران هدف قرار داد.

مشعل الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت نیز که در این اجلاس شرکت کرده بود، گفت:  جامعه بین المللی با تجاوزات اسرائیل با استاندارد‌های دوگانه برخورد می‌کند. فاجعه انسانی در غزه نتیجه شکست جامعه جهانی در یافتن راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین است. تحولات غزه پیامد‌های جدی برای منطقه و کل جهان دارد. ما مجدداً حملاتی که توسط مقامات اشغالگر اسرائیل انجام شده است را محکوم می‌کنیم و خواهان حفاظت از غیرنظامیان هستیم.

در این نشست شارل میشل، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت کرده بودند. گوترش نیز خواستار اعمال قوانین بین المللی شد و تاکید کرد از حمله به غیرنظامیان، مدارس و بیمارستان ها در غزه باید اجتناب شود. او اعلام کرد سازمان ملل خواستار دستیابی به صلح بر اساس راه حل دو دولتی و برقراری آتش بس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه اسرائیل رو
آخرین اخبار