فعال‌سازی هزار و ۳۴۳ پورت اینترنت برای مشترکان

هزار و ۳۴۳ پورت اینترنت VDSL در این راستا برای مشترکان چهارمحال و بختیاری فعال شده است.

هومان محمودی مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه و گسترش فیبر نوری در استان، گفت: بنا بر ظرفیت ایجاد شده تا کنون بیش از ۷۱ هزار پورت اینترنت برای مشترکان در استان فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات قوی و هوشمند رابطه مستقیمی با مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امینی دارد، افزود: دنیای امروز دنیای تکنولوژیست و تکامل تکنولوژی بدون پشتوانه ارتباطات فناوری اطلاعات مفهومی ندارد.

محمودی ادامه داد: توسعه و گسترش اینترنت در جامعه سبب دسترسی تمامی اقشار مردم، سازمان‌ها و نهاد‌ها به این تکنولوژی می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه توسعه و گسترش اینترنت در جامعه در راستای گسترش شبکه فیبر نوری است، اضافه کرد: امروزه یکی از به روز‌ترین تکنولوژی‌های روز در مخابرات کشور و استان تکنولوژی فیبرنوریست که به سرعت در حال گسترش است.

مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: فیبر نوری یکی از مهم‌ترین و پر سرعت‌ترین ابزار انتقال ارتباطات محسوب می‌شود، داشتن پهنای وسیع و عدم اختلال در تبادل اطلاعات از ویژگی‌های منحصر به فرد این تکنولوژی است.

محمودی با بیان اینکه در کشور ایران به ویژه چهارمحال و بختیاری شاهد توسعه شبکه فیبر نوری و ایجاد زمینه گسترش آن هستیم، ادامه داد: تعداد مراکز تلفن ثابت قبل از انقلاب در استان یک خط بوده است، اما امروز این عدد به ۱۶۰ مرکز تلفن ثابت ارتقا یافته است.

محمودی گفت: با توسعه و گسترش اینترنت در استان ظرفیت مراکز NGO استان ۱۵۰ هزار شماره جدید است.

وی با اشاره به اینکه تلفن‌های مشغول به کار چهارمحال و بختیاری از یک خط به ۲۶۱ هزار شماره افزایش یافته است، گفت: بنا بر ظرفیت ایجاد شده در استان بیش از ۷۱ هزار پورت اینترنت برای مشترکان فعال شده است.
محمودی افزود: در بحث VDSL به جدیدترین تکنولوژی در استان دست پیدا کرده‌ایم و هزار و ۳۴۳ پورت اینترنت در این راستا برای مشترکان فعال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار