مهرواره هنرمندان سیستان و بلوچستان برای غزه

مهرواره هنرمندان سیستان و بلوچستان در دفاع از کودکان غزه و مظلومیت فلسطین با عنوان «برای غزه» در پارک فرهنگیان زاهدان برگزار شد.

  همه آمده بودند! فضای پارک فرهنگیان زاهدان، برای خانواده‌ها، جوانان و حتی کودکانی که برای گذران اوقات فراغت آخر هفته خود به آن‌جا آمده بودند؛ با هر زمانی فرق داشت. 

 بساط پخش فیلم به پا بود و نقاشی، شعر خوانی و نمایش، سرود و دمام زنی. بچه‌ها روی صورت‌هایشان پرچم فلسطین می‌کشیدند و حرکت مداد رنگی‌شان مسجدالاقصی را نقش می زد.

 راستش را بخواهید؛ فرقی نمی‌کرد که بلوچ باشی یا فارس، اهل سنت باشی یا شیعه. همه با یک آرمان گرد هم آمده بودند؛ "برای غزه" برای جهانی عاری از جنگ و دشمنی و نفرت. 

جا، جای هنرمندان بود. صباغ زاده و بلوچ‌زهی با گویش سیستانی و بلوچی برای غزه سرودند. پیران و بستانی مظلومیت فلسطین را قلم زدند و خالقدادی و شهنوازی طرحی زدند به بلندای آزادی فلسطین. 

 بزرگ‌ترها هم پای کار بودند. اشک ریختند، نوحه سرایی کردند و دل‌هاشان با تماشای گالری عکس‌های این روزهای غزه فشرده شد.

 اجرای سرود توسط گروه صبح ظهور که می خواستند صدای نوجوانان فلسطینی باشند و  دمام زنی و اجرای نمایش خیابانی بچه‌های هنرهای نمایشی حوزه هنری هم حسن ختام دورهمی امشب مردم شریف زاهدان در پایتخت وحدت اسلامی بود. 

آری، همه آمده بودند و باز هم لازم بشود، محکم تر و استوار تر می آیند؛ این‌ را از پسر جوان بلوچی درس گرفتم که پرچم رژیم صهیونیستی اسرائیل را زیر پا گذاشت و آتش زد.

برچسب ها: فلسطین ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار