حق‌وردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جلوگیری از خام‌فروشی صنایع با تقویت اعتبار مالیاتی واحد‌های تحقیق و توسعه

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تقویت اعتبار مالیاتی واحد‌های تحقیق و توسعه و استفاده از دانش‌بنیان‌ها باعث جلوگیری از خام‌فروشی صنایع می‌شود.

حسین حق‌وردی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تاثیر اعطای اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه واحد‌های صنعتی بزرگ برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این موضوع در قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب مجلس در نظر گرفته شده بود که واحد‌های صنعتی برای واحد‌های تحقیق و توسعه خود که از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنند اعتبار مالیاتی دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: در قانون جهش تولید ۱۱۰ مشکل و معضل شرکت‌های دانش‌بنیان احصا و رفع شد. با توجه به نقشی که شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان پیشران اقتصاد کشور دارند بایستی این حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شد. 

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس اظهار کرد: مشکل مالیات بیشترین و عمده‌ترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان بود به همین دلیل اگر ما مشوق و اعتبار مالیاتی برای این شرکت‌ها در نظر نگیریم درواقع هیچ مشوقی برای آن‌ها در نظر نگرفته‌ایم لذا یکی از راه‌هایی که می‌تواند به تحصیل‌کردگان دانشگاهی کمک کند تا مشکل خود و هم‌قطارانشان را حل کنند تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان است و این اعتبار مالیاتی مشوق بسیار خوبی برای تشویق آن‌ها است. 

وی افزود: تخصیص اعتبار مالیاتی به واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ صنعتی که از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده تا بدین وسیله این شرکت‌ها رشد و رونق پیدا کنند. 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: از طرف دیگر صنایع نیز ترغیب به استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شوند و به این صورت اقدام به توسعه زنجیره ارزش خود می‌کنند بنابراین نتیجه نهایی این مسئله جلوگیری از خام‌فروشی صنایع و ارزآوری بیشتر برای دولت است همچنین از طرف دیگر با این اقدام صنایع ما به سمت بومی‌سازی تجهیزات مورد استفاده خود می‌روند و جلوی خروج ارز هم از کشور گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار