مثبت بودن ۳۶ درصد آزمایش‌های ابتلا به آنفلوانزا در چهارمحال و بختیاری

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از مثبت بودن ۳۶ درصد آزمایش‌های انجام شده برای ابتلا به آنفلوانزا در استان خبرداد.

سمیه جوادی اظهار داشت: از ابتدای شهریورماه تا نیمه مهرماه، ۷۶۷ مورد نمونه‌گیری آنفلوانز در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری انجام شد که از این تعداد ۱۰۴ مورد مثبت بود.

وی افزود: در این مدت هشت درصد آزمایش‌های انجام شده از بیماران مبتلا به کرونا بودند، که ۳۷۹ مورد آزمایش کرونا انجام شد و تنها یک مورد بیماری مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

جوادی با اشاره به افزایش شیوع بیماری آنفلوانزا از شهریورماه و ادامه آن در مهرماه، نسبت به فراگیری و شیوع این بیماری در بین همه افراد هشدار داد و اضافه کرد: موارد افزایش آنفلوانزا در ماه‌های اخیر بیشتر از کرونا گزارش شده است.


بیشتر بخوانید


وی با تاکید بر اینکه بیماری‌های تنفسی با همدیگر تفاوت ندارد و پیشگیری از این بیماری‌ها مانند آنفلوانزا و کرونا دستورالعمل یکسان دارد، بیان داشت: افراد باید در زمان حضور در تجمعات به خصوص در فضا‌های سرپوشیده فاصله ۱.۵ متر را رعایت و از ماسک استفاده کنند و در صورت حضور جمعیت در فضای بسته، در این فضا تهویه مناسب هوا در نظر گرفته شده باشد.

جوادی به همه افراد توصیه کرد در صورتی که دارای علائم سرماخوردگی و یا آنفلوانزا هستند، در جمع حاضر نشوند و در صورت لزوم برای حضور از ماسک استفاده کنند.

به گفته وی با کاهش آمار شیوع کرونا ضرورت استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرد و افرادی که خودشان احساس می‌کنند، ناخوش احوال هستند و علائم تنفسی از جمله سرفه و عطسه دارند، بهتر است در زمان حاضر شدن در تجمع‌ها از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

جوادی تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و آنفلوانزا رعایت بهداشت فردی و خود مراقبتی و شستشوی مرتب دست‌ها به مدت ۳۰ ثانیه توصیه می‌شود.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا، خانواده‌ها باید از حضور دانش‌آموزان در مدارس و کلاس درس جلوگیری کنند و توصیه می‌شود دانش‌آموزان در منزل بمانند و استراحت کنند و مایعات گرم مصرف کنند.

جوادی گفت: افراد بالای ۶۵ سال، کودکان و همچنین زنان باردار و بیماران زمینه‌های و خاص و افرادی که دارو‌های سرکوب‌کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند و بیمارانی که عضو دریافت کردند، در صورت مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: زمان مناسب برای واکسن آنفلونزا برای این بیماران اواسط شهریورماه به بعد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.