ثبت ۸۸ مورد حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی

 رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیمه نخست امسال ۸۸ مورد حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های استان ثبت شد.

داود رنجبر گفت: نیمه نخست امسال ۸۸ مورد حادثه ناشی از کار در استان اتفاق افتاد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافت.

رنجبر افزود: بیشترین آمار حادثه‌های کار در کارگاه‌های استان در این مدت مربوط به شهرستان بجنورد است که ۵۶ درصد کل حادثه‌ها را به خود اختصاص داده است و این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی افزود: شهرستان‌های فاروج، راز و جرگلان و مانه و سملقان هم کمترین میزان حادثه‌های کار دارند.

رنجبر با بیان اینکه در نیمه نخست امسال سه هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های تولیدی استان انجام شده است، گفت: هزار و ۱۷۰ مورد بازرسی مربوط به گارگاه‌های پرخطر استان، ۱۴۹ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر صنعت نفت گاز و پتروشیمی، ۱۳۱ مورد بازرسی از کارگاه پرخطر معدن و ۷۳۷ مورد بازرسی از کارگاه‌های صنعت ساختمان استان انجام شد.

وی با اشاره به لزوم آموزش ایمنی در کارگاه‌های استان گفت: برای ارتقای ایمنی در محیط کار و نیز جلوگیری از وقوع حادثه‌های ناشی از کار، دوره‌های آموزشی برای کارفرمایان و کارگران کارگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال آموزش ایمنی به میزان ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت در قالب ۳۰ دوره آموزشی برگزار شد که ۶۰۰ نفر در آن حضور یافتند.

برچسب ها: کار ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.