کمک ۴۳۰۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت در سال گذشته

وزیر بهداشت با اشاره به نقش پررنگ خیرین در توسعه زیرساخت های سلامت، از کمک ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت در سال گذشته خبر داد.

بهرام عین اللهی در دومین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت  ضمن محکوم کردن جنایات فجیع رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، گفت: در تمام معاهدات و پیمان‌های بین المللی که توسط کشور‌ها و مجامع جهانی تهیه می‌شود و کشور‌ها خود را به آن متعهد می‌دانند، حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، محکوم است.

وی با بیان اینکه حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان و بمباران آن، در تاریخ بی سابقه بوده است، گفت: طبق اصول بین المللی نباید به بیمارستان، مجروح و پزشک حمله کرد، اما علیرغم شعار‌های فریبنده غربی‌ها برای فریب جوانان ما در رسانه‌ها و فضای مجازی، می‌بینید که فجیع‌ترین اقدامات از سوی مدعیان تمدن و حقوق بشر انجام و چهره واقعی نظام سلطه و صهیونیسم نمایان شده است.

عین اللهی با اشاره به تنوع مشارکت خیرین در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت مسجد، حسینیه، مدرسه و آبادانی مناطق مختلف، مشارکت در حوزه سلامت را ارزشمندترین و ماندگارترین کار خیرین دانست و گفت: با مشارکت خیرین در حوزه سلامت، شاهد نجات و حیات دوباره انسان‌ها هستیم و مهمترین مساله در کار خیر، شناسایی و برطرف کردن نیاز‌های مردم است.

وزیر بهداشت تعداد خیرین سلامت شناسایی شده در کشور تا امروز را ۲۰ هزار نفر دانست و میزان مشارکت خیرین سلامت در سال ۹۶ را یک هزار و ۵۰۰، در سال ۱۴۰۰ حدود سه هزار و ۵۰۰ و در سال گذشته ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در دولت مردمی میزان مشارکت خیرین در توسعه زیرساخت‌های سلامت، دو برابر رشد داشته است.

وزیر بهداشت از توسعه زیرساخت‌های خوابگاه‌های متأهلین به عنوان یکی از مشکلات و کمبود‌های کشور یاد کرد و گفت: از خیرین سلامت می‌خواهیم که در ساخت خوابگاه‌های متاهلین برای دانشجویان به ما کمک بیشتری کنند؛ البته خوشبختانه خیرین در ۱۴ پروژه خوابگاهی به نظام سلامت کمک کرده اند. 

آغاز تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس تا دهه فجر امسال

وزیر بهداشت همچنین  در همایش ملی تجلیل از دستاورد‌های نظام بهداشت کشور گفت: ساختار شبکه بهداشت ایران در دنیا منحصر بفرد است.رویکرد ما در دولت مردمی، پیشگیری به جای درمان محوری است

او افزود: تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس تا دهه فجر امسال آغاز می شود. تاکنون ۲ هزار پروژه بهداشتی تکمیل و بهره برداری شده است.

وزیر بهداشت همچنین از تأمین ۵۰۰ دستگاه خودرو برای مناطق کوهستانی و صعب العبور و ۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای تقویت ناوگان حوزه بهداشت خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار