تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات با مشارکت ۳۴۱ نفر

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۳۴۱ نفر به عنوان هیئت اجرایی انتخابات در استان اردبیل فعالیت‌شان را آغاز کردند.

رضا قاسمیان گفت: با توجه به تغییراتی که در روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شد، ما از چند ماه پیش مراحل انتخابات را در استان آغاز کردیم به طوری که در خردادماه شامل استعفای مدیران و در مردادماه نیز به مدت یک هفته پیش‌ثبت‌نام داوطلبان را انجام دادیم.
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل می گوید: در مرحله پیش‌ثبت‌نام در ۶ شاخص استعلام از مراجع مرتبط انجام شد تا مغایرت اسناد سجلی، تحصیلی، نظام وظیفه و سایر مدارک را که داوطلبان بارگذاری کرده بودند، شاهد نباشیم.

به گفته او، از ۲۷ شهریور تا دوم مهرماه زمان ثبت اعتراض و رسیدگی به این اعتراضات بود که دیروز مهلت رسیدگی به اعتراض‌ها به پایان رسید و ما بیشترین تأخیر و تعلل را در بررسی مدارک تحصیلی از سوی وزارت علوم شاهد بودیم.

قاسمیان افزود: ۸۹۴ نفر در استان اردبیل برای انتخابات مجلس دوازدهم پیش ثبت‌نام کرده بودند که این تعداد نسبت به دوره قبل رشد ۳.۵ برابری را نشان می‌دهد.

او در ادامه تصریح کرد: از این تعداد ۸۱۸ نفر آقا و ۷۶ نفر خانم بودند که مدارک تحصیلی آن‌ها نیز عمدتاً فوق لیسانس و دکترا بوده است.

قاسمیان گفت: از این تعداد مدارک ۵۴۵ داوطلب در ۶ مرجع استعلام بدون مغایرت به ثبت رسید تا این داوطلبان کد رهگیری خود را دریافت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: ۳۴۹ نفر در برخی از مراجع استعلام با نقص مدارک و مستندات روبه‌رو بودند که تاکنون بخش عظیمی از این نواقصات رفع و نتایج نهایی به خود داوطلبان اعلام شده است.

قاسمیان افزود: از امروز ۲۷ مهرماه تا سوم آبان ماه ثبت‌نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود و داوطلبان باید با ورود به سامانه مورد نظر ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.